شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#ارمنستان#رئیس جمهور

پاشینیان: آماده گفت‌وگو با ترکیه در حوزه راه آهن و جاده هستیم


پاشینیان: آماده گفت‌وگو با ترکیه در حوزه راه آهن و جاده هستیم

نخست وزیر ارمنستان با اشاره به اظهارات رئیس جمهور ترکیه درباره روابط با ایروان گفت: امروز از نظر ما فرصتی برای گفتگو درباره روابط ترکیه و ارمنستان در حوزه راه آهن و جاده در چارچوب عادی سازی روابط بین دو کشور وجود دارد. ما برای چنین گفتگویی حاضریم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان امروز چهارشنبه در نشست کابینه، درباره روابط ترکیه و ارمنستان اظهار داشت: امروز از نظر ما فرصتی برای گفتگو درباره روابط ترکیه و ارمنستان در حوزه راه آهن و جاده در چارچوب عادی سازی روابط بین دو کشور وجود دارد. ما برای چنین گفتگویی حاضریم.

وی با یادآوری اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که گفته بود آماده ایم در صورت آمادگی ارمنستان، گامهایی را برداریم، اظهار داشت: ما درباره تبدیل کشورمان به چهارراه شمال-جنوب و غرب-شرق سخن می گوییم. روسیه نیز به عنوان کشوری فعال مایل به حمایت از چنین طرحی است. اتحادیه اروپا، فرانسه و آمریکا نیز به این روند علاقمند هستند.

نخست وزیر ارمنستان با بیان اینکه صلح و ثبات در منطقه از جمله راهبردهای بلند مدت ماست، گفت: ما خود را مسئول حل این مسئله می دانیم. صلح، ثبات و همکاری از جمله اهداف آسان و مطلوب ماست اما محقق کردن آنها نیازمند تلاشهای معقول و عملگرایانه است و ما آماده چنین اقداماتی هستیم.

 

انتهای پیام/