شهر خبر

شرط ثبت‌نام در مدارس خارجی وابسته به سفارتخانه‌ها چیست؟


شرط ثبت‌نام در مدارس خارجی وابسته به سفارتخانه‌ها چیست؟

مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با صدور اطلاعیه‌ای، تأیید مدارک تحصیلی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل مدارس خارج از کشور از سوی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و امور خارجه را، شرط أخذ مجوز ثبت‌نام از این مرکز عنوان کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، با صدور اطلاعیه‌ای، مهم‌ترین شرط صدور مجوز ثبت‌نام را تأیید مدارک دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل مدارس خارج از کشور از سوی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و امور خارجه دانست.

در این اطلاعیه  آمده است:

به استحضار می‌رساند: اولیای دانش‌­آموزانی ­که قصد ثبت‌نام در مدارس خارجی وابسته به سفارتخانه‌های مستقر در تهران را دارند، به دلیل محدودیت قانونی ثبث‌نام دانش‌آموزان ایرانی در این­گونه مدارس، در صورتی مدارک تحصیلی خارجی آنها از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه مورد تأیید قرار خواهد گرفت که مجوز ثبت‌نام آنها از طریق مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور صادر و ابلاغ شود.

در غیراین صورت مدارک تحصیلی، بدون دریافت مجوز قانونی به هیچ وجه اعتبار و ارزش تحصیلی ندارد. درضمن مدارس خارجی وابسته به سفارتخانه‌ها در کشور نیز در صورت انجام ثبت‌نام بدون مجوزهای لازم متخلف شناخته شده و با آنها برابر مصوبات مندرج در آیین نامه تأسیس مدارس اتباع خارجی مصوب جلسه 755 به تاریخ 29 آبان 86 برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/