شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال گذشته

افزایش ۲ برابری زیان مالی باشگاه یوونتوس/ ضرر برای چهارمین سال متوالی


افزایش 2 برابری زیان مالی باشگاه یوونتوس/ ضرر برای چهارمین سال متوالی

رقم ضرری که بانوی پیر در سال مالی جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته متحمل شده بیش از دو برابر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه کالچو ای فیانتزای ایتالیا ضرر مالی باشگاه یوونتوس در سال مالی 21-2021 را 190.7 میلیون یورو تخمین زده که بیش از دو برابر ضرری است که این باشگاه سال گذشته متحمل شد.

ادامه آثار منفی پاندمی کرونا که باشگاه‌ها را از درآمد‌های حاصل از بلیت فروش و سایر خدمات به هواداران محروم کرده است و حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک هشتم نهایی، سبب شده است که بانوی پیر از نظر مالی ضرر بزرگی را تجربه کند.

آمار ارائه شده توسط کالچو ای فیانتزا که بر اساس ارقام منتشر شده از سوی هلدینگ اکسور به عنوان مالک باشگاه یوونتوس است، در حالیست که این باشگاه سال گذشته 89.7 میلیون یورو ضرر کرده بود.

همچنین این چهارمین سال متوالی است که تیم تورینی متحمل ضرر می‌شود. یووه در فصل 16-2015 ، 4.1 میلیون یورو و در فصل بعد از آن هم 42.6 میلیون یورو ضرر کرده بود.

یوونتوس یکی از معدود باشگاه‌های ایتالیایی است که ورزشگاه اختصاصی خودش را دارد و به همین دلیل نسبت به سایر تیم‌ها از محل بلیت فروشی درآمد بیشتری کسب می‌کند و بابت از دست دادن این درآمد هم متحمل ضرر بیشتری شده است. حتی در فصل جاری هم که از شدت محدودیت‌ها برای بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها کاسته شده است، تیم‌ها تنها به اندازه 50 درصد از ظرفیت ورزشگاه‌های خود اجازه بلیت فروشی دارند.

انتهای پیام/