شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#آتش سوزی#نماینده مردم

تذکرات شفاهی نمایندگان؛ ضرورت پیگیری ترک فعل‌های مسئولان در حادثه کلینیک سینامهر


تذکرات شفاهی نمایندگان؛ ضرورت پیگیری ترک فعل‌های مسئولان در حادثه کلینیک سینامهر

نماینده مردم محلات خواستار بررسی دلایل ترک فعل‌ها و برخورد با خاطیان حادثه انفجار و آتش سوزی کلینیک سینامهر تهران شد.

به زارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکر شفاهی گفت: گزارشی که کمیسیون بهداشت و درمان پیرامون دلایل بروز حادثه کلینیک سینامهر بسیار خوب بود، اما باید به این نکته توجه شود که 19 نفر در این حادثه کشته شدند، ضمن اینکه مواردی که در این گزارش آمده، بسیار مهم است، بنابراین از هیات رئیسه می خواهم دستور دهید ترک فعل های صورت گرفته توسط وزارت بهداشت وقت که به صراحت گفتند هیچ بازدیدی در حوزه ایمنی و بهداشت حرفه ای صورت نگرفته، بررسی شود.

ماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم ادامه داد: پس آقایان در شهرداری وقت تهران چیکار می کردند؟ 20 مورد در این گزارش اعم از محدودسازی و تغییر پارکینگ آورده شده که نشان می دهد آقای حناچی فقط نشسته بودند و برخی گزارش ها را می نوشتند! یا وزارت کار عملکرد بسیار ضعیفی در حوزه بازدیدها داشته است، بنابراین باید دستور دهید ترک فعل های عجیب و غریبی که صورت گرفته، بررسی شود تا مشخص شود گزارش آنها به قوه قضائیه ارجاع داده شده و یا در کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح شده است؟

وی افزود: برخی تنها این پرونده ها را همچون ساختمان پلاسکو سیاسی کردند و هر کجا به کوتاهی خودشان بازگشت، سکوت کردند، بنابراین براساس این گزارش مبسوطی که کمیسیون بهداشت ارائه داد، باید دستور داده شود تا کوتاهی هایی که به بروز این حادثه منتهی شده به طور جدی پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: هم اکنون آقایانی که دوره فعالیتشان در وزارت بهداشت به اتمام رسیده است، در برج نشسته و به همه می خندند و حتی شنیده شده برخی از آنها در حال توطئه هستند تا چوب لای چرخ دولت فعلی بگذارند و به آنها اجازه کار ندهند، بنابراین اگر به جرم ترک فعل آنها رسیدگی شده و با آنها برخورد می شد، برای پنچر کردن چرخ حرکت این دولت توطئه نمی کردند.

**خضریان: محدودیت‌های تردد شبانه، شهر را برای قشر مرفه قرق کرده است
علی خضریان نماینده تهران نیز در تذکر شفاهی خود گفت: این مجلس باید بتواند پیگیر اجرای عدالت در کشور باشد، وضعیت ترددهای شبانه کشور و شهر تهران را تقریباً برای طبقه مرفه خالی کرده است.

نماینده مردم تهران، با اشاره به اینکه نرخ تعیین شده برای اینکه اگر کسی قصد دارد شبانه در تهران تردد کند، ادامه داد: اگر خانواده بیماری مجبور باشد شبانه بیمار خود را به بیمارستان انتقال دهد در کنار تمامی هزینه‌های درمان باید متحمل این هزینه نیز باشد تا بتواند بیمار خود را به بیمارستان برساند.

وی با تأکید بر اینکه فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران اعلام می‌کند تصمیم برای محدودیت تردد شبانه قابل اجرا نیست و تأثیری در وضعیت کرونا ندارد، چرا باید بر این تصمیم اصرار کنیم، عنوان کرد: کمیسیون بهداشت مجلس باید به این موضوع ورود و گزارشی را ارائه کند تا مشاهده کنیم محدودیت تردد و خالی شدن شهر برای طبقه مرفه چه تأثیری دارد.
نماینده تهران بیان  کرد: درخواست دارم در محدودیت‌های تردد شبانه تجدیدنظر شود، نباید بر تصمیمات اشتباه گذشته خود اصرار کنیم.

انتهای‌ پیام/