شهر خبر

آیت‌الله صدیقی: هدف اجلاسیه مهدویت ایجاد شبکه جهانی از فعالان مهدوی است


آیت‌الله صدیقی: هدف اجلاسیه مهدویت ایجاد شبکه جهانی از فعالان مهدوی است

رئیس مجمع راهبردی اندیشه مهدویت درباره اهداف کلی اجلاسیه مهدویت و برنامه‌ها آن مجمع سخن گفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در راستای برگزاری سومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدوی، گردهمایی اعضای این اجلاس با حضور  آیت‌الله صدیقی  امام جمعه موقت تهران و نمایندگان 40 سازمان و نهاد دولتی  در حوزه علمیه امام خمینی (ره) منطقه ازگل تهران برگزار شد.

آیت الله صدیقی در این گردهمایی گفت: مادامی که در برابر رهبر معظم انقلاب سیاسی برخورد می‌کنیم، تظاهر داریم، در چارچوب قانون اساسی، نسبت به ولایت فقیه برخورد داریم، امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه شریف تشریف نمی‌آورند. اگر ایشان هم تشریف بیاورند، می‌گوییم او یک فکر دارد ما هم یک فکر. او یک رأی دارد و ما هم یک رأی. فردی که در برابر حکمت بالغۀ خداوند متعال خودش را صاحبنظر بداند و مدام این نکته را تأکید کند که احکام خداوند روزپسند نیست، دنیاپسند نیست، معلوم می‌شود که تحمل عدل مطلق الهی را نخواهد داشت. معرفت که نباشد، محبت نیست. محبت که نباشد، تسلیم و رضا نیست. وقتی تسلیم و رضا نبود، همچنان اختلافات ادامه می‌یابد. هر جا اختلاف است، منشأ آن بی‌مهری و بی‌محبتی است. هر جا عشق وجود دارد، دوگانگی نیست. رمز این آیه همین است: «قُل لَا أَسئَلُکُم عَلَیهِ أَجراً إِلَّا المَوَدَّةَ فِی القُربَی.» تا عاشق و سرسپردۀ او نشوی، شما مزد پیامبر و ثمرۀ رسالت پیامبر را به او ندادید.

وی افزود: ما باید ببینیم فلش زندگی ما در بعد فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به چه سویی است؟ باید فلش آن به سمت آمدن حضرت حجت باشد. باید در وسع خود یک قدم جامعه را تکان دهیم و تحولی در مسیر معرفت و عشق به وجود آوریم.

آیت الله صدیقی با بیان این نکته که تا زمانی که وضع تغییر نکند، تضمینی برای اطاعت مطلق حضرت حجت پیش نیاید، افزود: هرگاه او شدیم و ذوب در او شدیم و منیتی در قبال ولایت نداشتیم، آن زمان وقت آمدن حضرت حجت است.

امام جمعه موقت تهران تشکیل جامعه اسلامی را در گروی اسلامی شدن جامعه دانست و گفت: جامعۀ اسلامی تشکیل نمی‌شود مگر اینکه افراد جامعه، اسلامی شوند. خداوند فرمود «عَلَیْکُمْ أَنْفُسَکُمْ لا یَضُرُّکُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَیْتُم‏» یعنی به خودتان بپردازید. هر گاه شما هدایت یافتید، آنکه گمراه شده است، به شما زیانى نمى‏‌رساند. این نکته را به ما می‌فهماند شما دغدغۀ دیگران را دارید و خودتان را رها کردید؟ مشکلات خودتان را نمی‌خواهید برطرف کنید؟ حجاب‌های بین خود و خدا را کم نمی‌کنید؟ اگر امروز با کمک‌های مؤمنانه جامعه را مدیریت می‌کنیم، حد مطلوب نیست. دور از کرامت انسان است که عضوی از یک مجموعۀ اسلامی باشد، اما در عین حال چشم‌انتظار کمک دیگران باشد؛ در حالی که خداوند به انسان کرامت بخشید و فرمود «وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی‏ آدَمَ...» این امر در شأن بشریت نیست و نباید قانع شد. باید توانمندسازی کرد و باید کاری انجام داد که آن نیازمند خودکفا شود، چشمش به دست من و شما نباشد.

آیت الله صدیقی در این باره ادامه داد: هستند افرادی که نیازمند هستند، اما هرگز اظهار نیاز نمی‌کنند، غنای درونی دارند. فقر بیرونی، آنها را کوچک نمی‌کند؛ فرمود «اصْبِرُوا». خودتان را بسازید، در ابعاد مختلف نور بگیرد و اگر خود را ساختید، مؤمن بودید، صالح شدید، خالص بودید، مخلص شدید، کفایت نمی‌کند؛ باید جامعۀ اسلامی درست کنید.

وی با تصریح بر اینکه هدف ما ایجاد شبکه ملی، منطقه‌ای و مقاومتی و بعد شبکه جهانی است، گفت: از تکالیف مهم فرد مؤمن، جهانی فکر کردن است. نه تنها خانواده را باید در رأس اهتمام خودتان قرار دهید «قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلیکُمْ ناراً»؛ یعنی خودتان و خانواده‌تان را از آتش محفوظ دارید، بلکه اگر یک گمراه در غرب عالم باشد، خودتان را مسئول بدانید.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران طی سخنانی گفت: اهل بیت (ع) نسبت به ایران به عنوان کانون تحولی در برنامه آخرالزمان توجه خاص داشتند، چرا که امید داشتند که مقدمه ظهور امام زمان خواهد شد. کشور ایران و مردم آن ظرفیتی دارند که می‌توانند پشتیبانی‌های لازم را برای ظهور انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولان و علمای ما باید مأموریت خود را در راستای ظهور هماهنگ کنند که ایران در این زمینه نقش مهمی داشته باشد، گفت: یکی از اهداف ما در شورای شهر کسب رضایت مردم و افزایش دلبستگی مردم به نظام انقلاب اسلامی به عنوان زمینه‌ساز ظهور است.

همچنین در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام عباس نیکزاد، مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه گفت: در بسیاری از سازمان‌ها و مجموعه‌ها مشکلاتی وجود دارد که با پیوست فرهنگی مهدوی از طریق فکرهای دقیق و برنامه‌ریزی شده می‌توان راهکار برای آنها ارائه داد. باید بخشی از مأموریت سازمان‌ها و نهادها در خصوص فعالیت‌های مهدوی باشد امری که امام راحل و رهبر معظم انقلاب هم بر آن تأکید دارند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه فعالیت‌های مهدوی در سازمان‌ها و نهادها باید کارگروه‌ها تشکیل و خدمات لازم ارائه شود، گفت: در خصوص تهیه محتوا و نقشه راه باید ساز و کارهایی دقیق با پیوست فرهنگی در مجموعه‌ها تدوین و ارتباط مداوم ایجاد شود که در مقوله مهدویت بتوان قدمی برداشت.

در این نشست نمایندگانی از نهادهای ذیل حضور داشتند:

مرکزفناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری انقلاب اسلامی،‌ رئیس  دانشگاه صدا وسیما ، رئیس  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌،‌ مدیرکل  امور بین الملل صدا وسیما،‌ معاون  سیما‌، معاون  صدا، رئیس  بسیج سازندگی ، معاون  امور اجتماعی وزارت کشور، معاون  فرهنگی سازمان بهزیستی، معاون  مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعث، رئیس  بنیاد مستضعفان، معاون  اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)،‌ معاون  امور فرهنگی کمیته امدادامام خمینی (ره)، معاون اجتماعی نیروی انتظامی ، رئیس بنیاد برکت،‌ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه، معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان،  معاون  فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، معاون  امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، رئیس  سازمان فرهنگی هنری شهرداری،‌ معاون  فرهنگی بنیاد نخبگان‌، معاون  فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، معاون  فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم،‌ معاون  فرهنگی مسجد مقدس جمکران،‌ دبیر  شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس  مرکزرسیدگی به امور مساجد، رئیس  ستاد بازسازی عتبات عالیات، رئیس  گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، معاون  فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی،‌ ریاست  شورای شهر تهران،‌ معاون فرهنگیو روابط عمومیارتشجمهوری اسلامی ایران،‌ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ، کانون های فرهنگی هنری مساجد،‌ معاونت قر آن  و عترت وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی،‌ سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه خواهران و سازمان زیبا سازی شهرداری.

انتهای‌پیام/

سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی
سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی
سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی
سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی
سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی
سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی
سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی
سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی
سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی
سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی