شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیسه مجلس#پوشش#هیئت رئیسه مجلس

تذکر نماینده کرمان درباره برخورد با پاداش‌های نجومی


تذکر نماینده کرمان درباره برخورد با پاداش‌های نجومی

عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر نماینده کرمان به وزرای اقتصاد و صمت درباره لزوم برخورد با پاداش‌های نجومی در هیأت مدیره شرکت‌ها و بانک‌های تحت پوشش وزارتخانه‌های صمت و امور اقتصاد و دارایی را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، روح‌الله متفکر ازاد عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرای کشور را به شرح ذیل قرائت کرد:

- تذکر کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد به وزیر نیرو درخصوص لزوم تسریع در تکمیل طرح فاضلاب و تصفیه خانه شهر اسدآباد، تذکر وی به همراه 41 نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص ضرورت رسیدگی به مشکلات معیشتی و امنیت شغلی کارگران، تذکر وی به وزرای صمت و جهاد کشاورزی درخصوص علت عدم ترخیص چندین هزار تن نهاده در بنادر شمال و جنوب کشور علی رغم کمبود و گرانی نهاده های دامی و کشاورزی در کشور

- تذکر غلامعلی کوهساری نماینده مردم رامیان و آزادشهر به وزیر نیرو درخصوص لزوم تامین سهم آب شرب شهرهای آزادشهر، نگین شهر، نادرخانلو و روستاهای در مسیر از سد نرم آب و همچنین لزوم رسیدگی به کمبود آب شرب در شهرها و روستاهای آزادشهر و رامیان

- تذکر مجتبی بخشی پور نماینده مردم اسلام آباد غرب به وزرای راه و شهرسازی و صمت درخصوص ضرورت رسیدگی به تخریب جاده های فرعی محور حسن آباد و شیان اسلام آباد غرب توسط معدن داران غیربومی منطقه، تذکر وی به رئیس جمهور درخصوص ضرورت رسیدگی به وضعیت شغلی و حقوق پایین سرایداران مدارس
- تذکر عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر و گناوه و دیلم به وزیر راه و شهرسازی درخصوص لزوم تسریع در انجام وعده های داده شده جهت اتمام طرح راه های مواصلاتی شهرهای گناوه و دیلم

- تذکر عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان به همراه 67 نفر از نمایندگان به وزرای صمت و نفت درخصوص ضرورت تدبیر و رسیدگی به گلایه مردم درخصوص افزایش 40 درصدی قیمت روغن خودرو، تذکر به وزیر صمت درخصوص ضرورت تدبیر درباره افزایش قیمت سیمان، تذکر وی به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص ضرورت پرداخت آنی هزینه دام خریداری شده از دامدار توسط کشتارگاه، تذکر وی به وزیر صمت درخصوص ضرورت متعادل کردن نرخ گاز مصرفی سنگبری ها جهت جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده سنگ

- تذکر محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت به وزیر راه و شهرسازی درخصوص رسیدگی به وضعیت نامناسب راه های استان به خصوص راه های روستایی و بین شهری رشت و خمام

- تذکر رسول فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل به همراه 18 نفر از نمایندگان به وزیر کشور درخصوص لزوم تسریع در تامین اعتبار ایمن سازی و اصلاح جاده های روستاهای شهرستان سیاهکل

- تذکر احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس ،قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر به وزیر نیرو درخصوص لزوم تسریع در رسیدگی و تعویض تیرهای فرسوده برق در روستاهای استان هرمزگان

- تذکر زهره الهیان نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس به همراه 51 نفر از نمایندگان به وزیر کشور درخصوص لزوم ارائه اطلاعات به نمایندگان درخصوص نحوه هزینه کرد منابع در استان خوزستان
- تذکر سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه به وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت درخصوص ضرورت تامین نقدینگی و حمایت مالی و بانکی از شرکت های تعاونی روستایی و کشاورزی شهرستان های ارومیه و نیز ضرورت یکسان سازی دفترچه های درمانی از جهت اعتبار مالی و لزوم حذف کامل دفترچه های کاغذی

- تذکر جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان به همراه 25 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی درخصوص لزوم تسریع در اتمام ساختمان ترمینال خارجی فرودگاه شیراز

- تذکر حسین میرزائی نماینده مردم اصفهان به همراه 75 نفر از نمایندگان به وزیر صمت درخصوص ضرورت تدبیر جهت رفع گرانی و کمبود سیمان پیش از تعطیلی کارخانه های تولید بتن

- تذکر بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن به همراه 23 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی درخصوص لزوم سرویس دهی قطارهای عادی تهران- مشهد به مسافران شهرستان های جوین و جغتای و لزوم بازنگری در حذف سرویس دهی قطار محلی آزادبار

- تذکر ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون به وزیر بهداشت: لزوم نظارت و جلوگیری از دریافت غیرقانونی حق فنی دارو توسط داروخانه‌ها.

- تذکر سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزرای بهداشت و کشور: ضرورت تسریع در حل مشکلات سایت زباله نازلوچایی.

- تذکرکمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت به وزرای راه و شهرسازی، ورزش، نفت و رئیس جمهور: ضرورت تسریع در بهسازی آسفالت راه‌های روستایی دو شهرستان

پیرانشهر و سردشت و ضرورت رسیدگی به زیرساخت‌های ورزشی شهری و روستایی این دو شهرستان، ضرورت تسریع در گازرسانی به روستاهای این دو شهرستان، ضرورت جمع‌آوری مدارس کانکسی در این شهرستان‌ها و لزوم بازنگری و نوسازی مدارس این دو شهرستان. همچنین تذکر به وزیر کشور: ضرورت ایجاد انگیزه در داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها به منظور تشویق مردم جهت مشارکت و داوطلب شدن در انتخابات شوراها.

- تذکر محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه به وزیر جهادکشاورزی، صمت و نفت: لزوم اجرای قانون ممنوعیت واردات کالاهایی که در داخل به اندازه کافی تولید شوند به خصوص برخی از کودهای کشاورزی و مکمل‌های خوراک دام و طیور، همین طور لزوم رفع مشکل ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی فاقد مشابه داخلی برای بسیاری از شرکت‌هیا معدنی و نیز ضرورت رفع تبعیض در خصوص وضعیت استخدام پرسنل بازگشت به کار شده شرکت ملی نفت، همین طور چرا علیرغم اختصاص ارز 4200 تومانی برای تأمین نهاده‌های دامی دامداران جهت تأمین آذوقه دام خود با مشکل مواجه هستید، چرا نظارت مناسب بر شبکه تفریح نهاده‌های دامی در کشور نیست؟

- تذکر ابراهیم رضائی نماینده دشتستان به همراه 74 نماینده به وزیر صمت: لزوم تأمین سیمان مورد نیاز مردم به قیمت مناسب.

- تذکر صدیف بدری نماینده اردبیل و نمین و نیر و سرعین به رئیس جمهور: چرا در دفترچه‌های انتخاب رشته دانشگاه‌های پیام نور نیر و سرعین حذف شده‌اند؟

- تذکر علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان به رئیس جمهور: لزوم اصلاح شیوه جذب دانشجو دانشگاه فرهنگیان از استانی به قطبی منطقه‌ای.

- تذکر حسین میرزائی نماینده اصفهان به همراه 56 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم بازنگری در خصوص اقدامات دولت دوازدهم منتهی به دو ماهه تنفیض حکم آقای رئیسی.

- تذکر محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور به وزرای بهداشت، اقتصاد و صمت: لزوم تسریع در واکسیناسیون، تجهیز بیمارستان‌ها و افزایش سختی راه در مناطق مختلف کشور، همین طور لزوم برخورد با پاداش‌های نجومی در هیأت مدیره شرکت‌ها و بانک‌های تحت پوشش وزارتخانه‌های صمت و امور اقتصاد و دارایی.

- تذکر احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر به وزرای بهداشت و نفت: لزوم رسیدگی به وضعیت نامناسب استان هرمزگان از جهت افزایش شیوع بیماری‌ کرونا و کمبود امکانات پزشکی همین طور لزوم حل مشکل کمبود عرضه سوخت گازوئیل در جایگاه‌های عرضه سوخت استان هرمزگان.

- تذکر صدیف بدری نماینده اردبیل، نیر و ثمین به رئیس جمهور؛ در خصوص لزوم تسریع در پرداخت حق و حقوق معلمان و مدرسین مدارس غیرانتفاعی.

- تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان به همراه 10 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور؛ در خصوص لزوم پرداخت عوارض آلودگی صوتی هواپیماها در شهرستان رباط کریم.

- تذکر سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جمهور؛ در خصوص ضرورت حل مشکل بیمارستان سید شهدای قلب ارومیه و لزوم توجه به ساخت دهکده سلامت جهت لو. ضرورت لزوم همگانی ساختن بیمه و پایه درمان و کاهش سهم مردم در خصوص بیمه های درمانی و لزوم تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتن مداحان، خانم ها و آقایان و خادمان مساجد کشور و نیز لزوم توجه به ظرفیت ها و شخصیت های علمی دانشگاه های سراسر کشور در انتخاب استانداران و نیز لزوم ضرورت تخصیص ابلاغ مبلغ 550 میلیارد تومان بودجه امسال دریاچه ارومیه و اتخاذ تدابیر لازم برای حل مشکلات حاشیه ای آن.

- تذکر محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ لزوم افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های پزشکی.

- تذکر محمدصالح جوکار نماینده یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک و 48 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو؛ لزوم رسیدگی به قطعی های مکرر برق و خسارات وارد شده به کسب و کارها و تولید.

- تذکر حسین محمدصالحی دارانی نماینده فریدن، چادگان، فریدون شهر و میاندشت به همراه 54 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ ضرورت لزوم پرداخت حق الزحمه سختی کار کرونای کارکنان بهداشت و درمان.

- تذکر علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان به همراه 51 نفر از نمایندگان به وزیر نفت؛ لزوم جلوگیری از قاچاق سوخت با تشدید نظارت بر شرکت های تسویه دوم روغن، همچنین تذکر این نماینده به همراه 55 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور؛ ضرورت پرداخت به روز حق الزحمه کادر درمان کرونا.

- تذکر حسین حق وردی نماینده شهریار، قدس و ملارد به همراه 40 نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص ضرورت تسریع رسیدگی به وضعیت قیمت و کیفیت نان و تذکر این نماینده به همراه 52 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص لزوم ضرورت رسیدگی به وضعیت آشفته بازار کشور و تامین داروهای موردنیاز بیماران مختلف.

- تذکر احمدحسین فلاحی نماینده همدان و فامنین به همراه 37 نفر از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ ضرورت رسیدگی به وضعیت استخدام و حقوقی خادمان اماکن متبرکه، همچنین تذکر این نماینده به وزیر نیرو؛ ضرورت تسریع در تامین آب شهرستان همدان.

- تذکرهای سیدمجتبی محفوظی نماینده آبادان به رئیس جمهور؛ علت باقی ماندن دژ خاکی در کرانه اروندرود از زمان جنگ تحمیلی و ضرورت تسریع در بازسازی و رسیدگی به اوضاع نابسامان آبادان.

- تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و سیاهکل به همراه احمد محرم زاده یخفروزان، علی علی زاده، یعقوب رضازاده، حسین میرزائی، محمدتقی نقدعلی، جواد نیک بین، حسین حق وردی، رضا آریان پور، ذبیح الله اعظمی ساردوئی، عبدالجلال ایری به وزیر راه و شهرسازی؛ ضرورت تامین تجهیزات راهداری و نیروی انسانی مرتبط برای جاده کوهستانی دیلمان شهرستان سیاهکل و همچنین تذکر رسول فرخی و 31 نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ لزوم تسریع اتخاذ تدابیر برای ساماندهی بازار خودرو. همچنین تذکر فرخی به همراه 39 نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصاد و دارایی؛ لزوم تدبیر در خصوص وام های مشاغل خانگی و خرد. تذکر فرخی و 20 نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی؛ ضرورت حمایت همه جانبه از کشاورزان و کارآفرینان حوزه کشاورزی از تولید تا صادرات. همچنین تذکر این نماینده و 41 نفر از نمایندگان به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ ضرورت حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان صنایع دستی و تذکر این نماینده به همراه 30 نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی؛ لزوم تسریع تامین علوفه موردنیاز برای دامداران کشور.

- تذکر ابراهیم رضائی نماینده دشتستان به وزیر نیرو؛ ضرورت بازنگری و اصلاح قبض های نجومی برق صادر شده برای مردم دشتستان.

انتهای‌ پیام/