شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سایپا#جدید#قائم#خودروسازان#پیش فروش

قائم مقام سایپا: طرح جدید شورای رقابت مانع پیش فروش خودروسازان شد


قائم مقام سایپا: طرح جدید شورای رقابت مانع پیش فروش خودروسازان شد

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با طرح جدید شورای رقابت امکان پیش فروش محصولات جدید را نخواهیم داشت.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجید باقری قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در باره  فروش و خدمات پس از فروش  گفت: یکی ‌از ملاک ها و شاخص هایی که شرکت های خودروسازی را مورد سنجش قرار می‌دهند، به طور قطع شاخص‌ میزان‌ تعهد و میزان معوقات است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت این شاخص بدون‌ تردید اجتناب ناپذیر است و ارتباط مستقیمی با عملکرد تمام ارکان شرکت های خودروسازی دارد، افزود: اگر برنامه ریزی دقیق در تولید نداشته‌ باشیم نمی توانیم متناسب با برنامه فروش تعهدات را ایفا کنیم، بنابراین‌ در شرکت های خودروسازی شاخص میزان تعهدات بسیار مهم است.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش، گفت:  سایپا  درباره این موضوع با چالش زیادی مواجه بودیم چرا که 520 تعهد وجود داشت و به صفر رساندن آن‌ در شرایط کنونی بسیار مشکل بود، تحریم یکی‌ از این مشکلات بود که اثرات منفی در این صنعت گذاشته بود.

باقری تصریح کرد: تحریم ها اشتغال شرکت های خودروسازی را هدف قرار داد؛ سر فصل های سنتی در این گروه داشتیم‌ که باید تعیین تکلیف می شد، یک طرح اتوخدمت بود که برای برون رفت از زیان مالی شکل گرفته بود.

* ماجرای اختلال در تولید ساندرو و برلیانس

وی ادامه داد: یکی از مشکلات بعد از تحریم خودروها ساندرو و برلیانسی بود که ثبت نام کرده بودیم و شرکت های تامین کننده آنها از کشور رفتند، این‌ کار برنامه های ما را دچار مشکل کرد و تحویل این خودروهای به مشکل خورد.

باقری با بیان اینکه اکنون که تعهدات به صفر رسیده است گفت: اکنون اتوخدمت (یکی از طرح های سایپا )به پایان رسیده است و 120 هزار خودرو تحویل داده شده است و از آن حدود 2500 تعهد باقی مانده است که مشتریان تمایل ندارند از طرح های ما استفاده کنند. در حوزه سبد سرمایه گذاری مشکلات را رفع کرده ایم.

انتهای پیام/