شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان#بازار طلا

واکنش بازار طلا و ارز به معرفی کابینه طالبان

قیمت طلا، دلار و سکه امروز برای دومین روز متوالی روند صعودی را تجربه می کند.

کمتر از یک ماه است که از پیشروی های طالبان در خاک افغانستان می گذرد. این گروه شهرهای افغانستان را یکی پس از دیگری تصرف می‌کرد. در هفته‌های گذشته هم به دل کابل زد و خود را به عنوان سکان دار حکومت اسلامی کابل معرفی کرد.

اما از همان ابتدای پیشروی های طالبان بازار ارز و طلای ایران هم روند صعودی به خود گرفت چرا که بازار دلار هرات در این سالها به عنوان یکی بازارهای مهم برای دلار ایران تلقی میشد و با تعطیلی این بازار قیمت دلار افزایش را تجربه کرد.

اما در نهایت طالبان بعد از حدود یک ماه کش و قوس بالاخره شب گذشته کابینه دولت موقت افغانستان را معرفی کرد و به گمانه زنی ها پایان داد. بازار ارز و طلا در این چند وقت اخیر منتظر معرفی کابینه دولت موقت افغانستان بود. وقتی که لیست کابینه معرفی شد بازار به این لیست واکنش مثبت نشان داد و روند صعودی را دنبال کرد.

قیمت دلار روز گذشته تحث تاثیر یک خبر غیررسمی در رابطه با طالبان بود. برخی کانال‌های تلگرامی از این نوشتند که طالبان خواهان خرید نفت ایران در ازای دلار است و این امر باعث شد قیمت دلار بار دیگر بر مدار افزایش قرار بگیرد.

قیمت طلا دیروز با افزایش ۰.۵۱ درصدی، از ۱۱۶۶۶۰۰ (یک میلیون و یکصد و شصت و شش هزار و ششصد ) تومان به ۱۱۷۲۶۰۰ (یک میلیون و یکصد و هفتاد و دو هزار و ششصد ) تومان رسید. قیمت سکه هم روز گذشته بالا رفت و با قیمت ۱۲۱۱۵۰۰۰ (دوازده میلیون و یکصد و پانزده هزار) تومان معامله شد. قیمت دلار هم همزمان با رشد طلا و سکه پیشروی کرد و با۱۱۰ تومان افزایش، ۲۷۱۲۰ (بیست و هفت هزار و یکصد و بیست ) تومان نرخ گذاری شد.

اما در بازار امروز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه قیمت ها برای دومین روز متوالی روند صعودی را تجربه کردند.

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۱۸۰۲۰۰ (یک میلیون و یکصد و هشتاد هزار و دویست ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۶۴ درصدی داشته است.

قیمت هر قطعه سکه امامی هم به پیشروی روز گذشته خود ادامه داد و با افزایش ۰.۴۱ درصدی، از ۱۲۱۱۵۰۰۰ (دوازده میلیون و یکصد و پانزده هزار) تومان به ۱۲۱۶۵۰۰۰ (دوازده میلیون و یکصد و شصت و پنج هزار) تومان رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد با افزایش ۱.۵۶ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۷۵۵۰ (بیست و هفت هزار و پانصد و پنجاه ) تومان معامله شد.

 

منبع: اقتصاد نیوز