شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#2017

کمپین حقوق‌بشری برای حمایت از بازداشت شدگان سپتامبر ۲۰۱۷ در عربستان


کمپین حقوق‌بشری برای حمایت از بازداشت شدگان سپتامبر 2017 در عربستان

یک سازمان حقوق بشری از راه‌اندازی کمپینی برای حمایت از بازداشت شدگان سپتامبر ۲۰۱۷ در عربستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، سازمان حقوق بشری « القسط» از راه‌اندازی کمپینی برای آزادی زندانیان آزادی بیان در عربستان سعودی که در سپتامبر 2017 دستگیر شده بودند ، خبر داد.

این سازمان حقوق بشری تأکید کرد که مقامات سعودی کمپینی را برای بازداشت در سپتامبر 2017 آغاز کردند که ده‌ها مبلغ ، دانشگاهیان ، فعالان ، نویسندگان و روزنامه نگاران را هدف قرار داد.

بر اثر گزارش این سازمان حقوق بشری که اکثر آنها تا به امروز بر اساس احکامی که بر اساس موارد مربوط به ابراز آزادی بیان صادر می‌شود ، در زندان‌های سعودی نگهداری می‌شوند.

سازمان حقوق بشری القسط اعلام کرد: از 9 سپتامبر به کمپین ما بپیوندید تا با توییت کردن با هشتگ «سپتامبر بازداشت شدگان»، خواستار آزادی آنها شوید.

نهم سپتامبر چهارمین سالگرد کمپین دستگیری معروف توسط «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی است.

کمپین دستگیری‌ها توسط مقامات سعودی آغاز شد که این کمپین روحانیون برجسته، روشنفکران ، دانشگاهیان و فعالان حقوق بشر را در سپتامبر 2017 هدف قرار داد ، سپس بازرگانان برجسته و اعضای خانواده سلطنتی در نوامبر 2017 به فساد متهم شدند. موج دستگیری مخالفان اغلب با افترا و اتهام علیه بازداشت شدگان در رسانه‌های حامی دولت این کشور همراه بود.

این کمپین با بازداشت «سلمان العوده» و «عوض القرنی»، دو مبلغ عربستانی آغاز شد و بعد از آن به فعالان و روشنفکران و حتی فعالان زن رسید.

سرکوب آزادی بیان در عربستان سعودی موضوع تازه‌ای نیست و ریشه‌ای تاریخی در کارنامه آل سعود دارد، اما ناظران معتقدند این امر در دوره اخیر و به ویژه با پادشاهی «سلمان بن عبدالعزیز» و ولیعهدی پسرش محمد، در سایه اقدامات ولیعهد جوان برای حذف مخالفان جهت تصاحب تاج و تخت پدر، با شدت بیشتری دنبال می‌شود.

بر این اساس هیچ یک از اقشار جامعه سعودی نمی‌توانند از کمپین بازداشت و سایر مجازات‌های رژیم آل سعود تحت حکمرانی ملک سلمان و پسرش در امان باشند به ویژه اینکه مقامات عربستان بسترسازی‌های لازم جهت جاسوسی از مخالفان در .داخل و خارج کشور را به روش‌های مختلف از جمله در فضای مجازی فراهم کرده‌اند.

انتهای پیام/