شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سایپا#رنو

گزارش اختصاصی گسترش نیوز از نشست خبری قائم مقام مدیرعامل سایپا:

معوقات سایپا به صفر رسید / توصیه مهم به خریداران رنو و برلیانس

قائم مقام مدیرعامل سایپا اظهار کرد: گروه خودرسازی سایپا با برنامه ریزی توانست تعداد معوقات خود را به عدد صفر برساند.

امروز نشست خبری گروه خودروسازی سایپا با حضور مجید باقری، قائم مقام مدیرعامل برگزار شد.

باقری در ابتدای صحبت های خود در خصوص برنامه های گروه سایپا گفت: یکی از ملاک های بسیار مهمی که شرکت های خودروسازی را با آن مورد سنجش قرار می‌دهند میزان تعهدات است. اهمیت این شاخص در همه شرکت های خودرویی غیرقابل تردید است. معمولا میزان تعهدات و معوقات ارتباط زیادی با عملکرد تمام ارکان شرکت های خودروسازی دارد. همواره در شرکت های خودروسازی دماسنجی وجود دارد که به نوعی وضعیت کسب و کار را به خوبی نشان می‌دهد آن هم شاخص تعهدات است.

وی ادامه داد: پیش از این ۵۲۰ هزار تعهد در گروه خودروسازی وجود داشت. این از یک جهت فقط می‌تواند یک گزاره خبری باشد. اما ما در سایپا با موضوع مهم تحریم مواجه بودیم. هدف از وضع تحریم ها این بود که اشتغال شرکت های خودروسازی هدف قرار داده شد. علاوه بر این تعهدات طرح اتوخدمت را داشتیم. تمام کسانی که در این طرح ثبت نام کردند قرار نبود خودرو تحویل بگیرند بلکه فقط سود دریافت کنند اما بعد از آن این طرح برای سایپا ایجاد تعهد کرد.

باقری در ادامه اظهار کرد: تعهدات یکی از شرکای تجاری نیز وجود داشت که رنو به یک باره آن ها کشور را ترک کردند. همچینین چالش تعهد سبدهای سرمایه گذاری را نیز داشتیم. متاسفانه این سبدها نیز به دلیل برخی ملاحظات با مشکل همراه شد. علاوه بر این ما با مسئله کرونا و قطعی برق هم مواجه شدیم. در یک کلام این مولفه ها هر نظام برنامه ریزی را با مشکل مواجه می‌کند.

قائم مقام مدیرعامل سایپا در خصوص تعهدات این خودروسازی گفت: وقتی گفته می‌شود ما تعهد معوق نداریم پشت آن دستاوردها و تلاش های بسیار زیادی وجود داشته است. ما تعهدات اتوخدمت را کاملا به پایان رساندیم. از ۱۲۰ هزار حدود ۲۵۰۰ تعهد باقی مانده که مشتریان آن هنوز تمایل به بهره‌برداری از این طرح را ندارند.

باقری به خریداران خودروهای رنو و برلیانس توصیه ای کرد و گفت: در حوزه تعهدات رنو و برلیانس نیز باید گفت که ما چاره ای جز گذاشتن طرح تبدیل نداشتیم. طرحی به این افراد پیشنهاد داده شد که ۱۷۰۰ درصد سود برای آن ها داشت. یعنی پول این افراد تقریبا ۱۸ برابر شد. با وجود این جمعیت زیادی هستند که مایل نیستند که از این طرح استفاده کنند. این هزینه برای پارس خودرو کمرشکن بود اما ما خودمان را سمت مردم قرار دادیم با این وجود هنوز از این طرح استقبال نشد. از گروه رنو ساندرو حدود ۱۰ الی ۱۲ هزار نفر در این طرح تبدیل شرکت کردند. مردم به این نکته فکر کنند که این خودرو دیگر نمی‌تواند استانداردها را پاس کند و پلاک شوند.

وی همچنین اظهار کرد: خودروهای ولوو دیزلی نیز حدود ۱۲۰۰ دستگاه از این مدل به صورت معوق داریم اما به جای آن سایپا محصول جدیدی را برای تولید در دست دارد.

باقری در پایان گفت: ما از ۵۲۰ هزار تعهد به مجموع ۱۷۰ هزار تعهد رسیدیم و هیچ تعهد معوق نداریم. میزان فاکتور ما در گروه سایپا در همین هفته به ۲۰۰ هزارمین خودرو رسیده است. ما نسبت به پارسال ۳۰ درصد خودرو فاکتور کردیم. آخرین خودرو که با تاخیر فاکتور می‌شد کوییک ار و شاهین بود که در دو روز گذشته فاکتور شدند. هیچ مشتری نداریم که زمان دریافت خودروی آن ها گذشته باشد.