شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#دولت#روسیه#معاون وزیر

ریابکوف با نماینده آمریکا در امور ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند


ریابکوف با نماینده آمریکا در امور ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به رایزنی‌های مفصل امروز و فردای خود با نماینده ویژه دولت آمریکا در مسائل ایران در مسکو، تأکید کرد: «اکنون یکی از آن لحظاتی است که بسیار اهمیت دارد که اشتباهی مرتکب نشد.»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد که روزهای 8 و 9 سپتامبر (چهارشنبه و پنج‌شنبه/17 و 18 شهریور ماه)، رایزنی‌های مفصلی را با "رابرت میلی" نماینده ویژه دولت آمریکا در مسائل ایران که به مسکو سفر می‌کند، خواهد داشت.

ریابکوف امروز (چهارشنبه) در پاسخ به سئوال خبرنگار تاس در این باره گفت: «ما رایزنی‌هایی را با این مقام آمریکایی برنامه ریزی کرده‌ایم. این مذاکرات امروز و فردا از صبح انجام خواهند گرفت. ما زمان زیادی را برای این مذاکرات اختصاص داده‌ایم، برای اینکه بتوانیم در باره تمامی ابعاد مسائل کنونی مربوط به ایران و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و دورنمای اوضاع گفتگو کنیم. مشکلات بسیار زیاد است و اگر بخواهم صادقانه بگویم، باید تأکید کنم که اکنون یکی از آن لحظاتی است که بسیار اهمیت دارد که اشتباهی مرتکب نشد.»

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: «مقامات مسکو نگران پیشرفت‌های سریع در عرصه گسترش امکانات ایران در برخی ابعاد برنامه هسته‌ای این کشور هستند. در عین حال علائم ارسال شده از سوی برخی پایتخت‌های کشورهای غربی در خصوص ضرورت تأثیرگذاری سیاسی بر مقامات تهران هم نگران کننده است و چنین منطقی اشتباه است.»  

ریابکوف همچنین یادآور شد که رایزنی‌های دوجانبه روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی در روزهای آخر ماه سپتامبر (اوایل مهر ماه) در ژنو انجام خواهند شد. وی ادامه داد: «دولت ایالات متحده شرایط خاصی را برای انجام تماس‌های دوجانبه برای هیئت‌های نمایندگی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل قرار داده که بسیار عجیب هستند.»

لازم به یادآوری است که "رابرت مالی" نماینده ویژه دولت آمریکا در مسائل ایران طی روزهای 7 الی 10 سپتامبر (16 الی 19 شهریور ماه) به منظور بررسی مسائل مربوط به برجام به مسکو و پاریس سفر می‌کند.

انتهای پیام/