شهرخبر

حکم اعدام برای رمال شیطان صفت

کارگر آنلاین/حکم اعدام رمال یزدی که به بهانه تخلیه انرژی‌های منفی، بخت‌گشایی و حل مشکلات، زنان و دختران را مورد تعرض قرار داده بود از سوی دیوان عالی کشور تأیید شد.

حکم اعدام رمال یزدی که به بهانه تخلیه انرژی‌های منفی، بخت‌گشایی و حل مشکلات، زنان و دختران را مورد تعرض قرار داده بود از سوی دیوان عالی کشور تأیید شد.

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تأیید حکم اعدام این رمال از سوی دیوان عالی کشور گفت: پس از مراجعه چند نفر از شهروندان به مراجع ضابط و دادسرا مبنی بر سوءاستفاده مالی و عاطفی از آنان توسط یک  فالگیر، موضوع برای بررسی دقیق در دستور کار قرار گرفت.

وی در تشریح اعمال مجرمانه این فرد با ظاهر فریبنده گفت: وی ابتدا با قرائت احادیث و آیاتی از قرآن، اعتماد سوژه‌های خود را جلب می‌کرد و سپس به انجام اقدامات مجرمانه خویش می‌پرداخت. فریب مراجعه‌کنندگان به پرداخت هزینه‌های گزاف برای تخلیه انرژی‌های منفی و گاهی انجام اعمال منافی عفت به بهانه‌های واهی تحت عنوان تخلیه انرژی منفی و... ازجمله اقدامات مجرمانه این فرد شیاد بود.

دهشیری با اشاره به این مسأله که جامعه نیازمند آگاهی بیشتر است، افزود: هر یک از این مجرمان هم که دستگیر شوند مادامی که جامعه به آن سطح از علم و آگاهی نرسد که به اینگونه افراد مراجعه نکنند، باز هم مجرم جدیدی پیدا می‌شود که از عواطف و احساسات پاک شهروندان سوءاستفاده کرده و آنها را به سخره بگیرد و به‌دنبال عملی کردن نیات شوم خود باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به سابقه این فرد خاطی، گفت: در این پرونده چندین زن و دختر فریب این فرد را خورده و مورد باجگیری در زمینه‌های گوناگون قرار گرفته‌اند، اما باید نسبت به اینگونه موارد و اتفاقات مشابه به شهروندان هشدار داد که افراد برای گره‌گشایی در امور شخصی به‌دنبال اقدام رحمانی باشند نه اقدام شیطانی و تمسک به علوم غریبه ، رمل و... که در برخی از آیات قرآن نیز با لحن نکوهش و عتاب آمده ، اشتباه است.

منبع: ایران