شهر خبر

اختصاصی| چند دلیل برای اینکه شنا یاد بگیرید 

اختصاصی| چند دلیل برای اینکه شنا یاد بگیرید 

 شنا ورزشی است که می تواند به طرق مختلف با بدن شما تطبیق داده شود. برای افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند و مقاومت بدن خود را افزایش دهند وآن را تقویت کنند تا بتوانند بر صدمات غلبه کنند یا پس از حوادث توانبخشی کنند. 

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، اگر هیچ مشکل بدنی ندارید و معلول نیستید ، شنا برای شما عالی است زیرا می توانید شدت فعالیت را تغییر دهید و نیازی به نگرانی در مورد خستگی یا فشار آوردن بیش از حد به خود ندارید.توصیه می کنیم هفته ای ۳ بار و هر جلسه حدود ۱۵ تا ۴۵ دقیقه شنا کنید.

انعطاف پذیری را بهبود می بخشد

با درگیر شدن بیشتر ماهیچه های بالا و پایین بدن ، بسیاری از مفاصل شما نیز کار خواهند کرد. در نتیجه ، طیف وسیعی از حرکت را در اختیار خواهید داشت در حالی که ماهیچه های خود را نیز تقویت می کنید. بنابراین ، انعطاف پذیری خود را افزایش داده و خطر آسیب دیدگی (عمدتا در قسمت پشت) را کاهش می دهید.

کالری می سوزاند

شنا به مدت ۱ ساعت با سرعت متوسط ​​می تواند تا ۵۰۰ کالری بسوزاند. بنابراین ، این ورزش ایده آل برای کسانی است که اهداف کاهش وزن دارند.

ظرفیت ریه را افزایش می دهد

شنا مکانیسم تنفس شما را بهبود می بخشد و به نوبه خود ظرفیت ریه شما را بهبود می بخشد. این به عملکرد بهتر اندام های شکمی ، تنظیم فشار خون و افزایش اکسیژن رسانی کمک می کند.

 یکی از مزایای شنا برای سلامتی این است که استرس را از بین می برد

ورود به استخر ، تمرکز تمام و توجه بر روی حرکات بدن و تنفس به شما کمک می کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید. یکی از بهترین مزایای شنا برای سلامتی این است که با استرس ، اختلالات افسردگی و حملات اضطرابی مبارزه می کند. علاوه بر این ، هنگام ورزش بدن شما اندورفین ترشح می کند. اندورفین مناطقی از مغز را تحریک می کند که احساسات مثبت را تقویت می کند.

بیماریهای مزمن را کنترل می کند

یکی دیگر از مزایای سلامتی این ورزش مربوط به بیماری های مزمن مانند دیابت ، آسم و کلسترول بالا است. تمرینات هوازی مانند شنا باعث افزایش حساسیت به انسولین ، بهبود سیستم تنفسی و تنظیم سطح کلسترول می شود.

مهارت های حرکتی را بهبود می بخشد

شنا بر هماهنگی ، تعادل و زمان واکنش ما تأثیر مثبت دارد. بنابراین ، مهارت های حرکتی ما را بهبود می بخشد. این امر به ویژه در طول روند رشد اهمیت دارد.

 مزایای سلامتی شنا برای کسانی که آسیب دیدند

اکنون که از مزایای عمومی شنا برای سلامتی مطلع شده اید ، باید توجه داشته باشید که این ورزش یکی از بهترین تمرینات برای افراد آسیب دیده است به این دلیل که این یک فعالیتی است که به بازسازی مفاصل و استخوان های شما کمک می کند.
توصیه می کنیم برای ترمیم شکستگی ، پارگی رباط ها و پیچ خوردگی ، تمرینات تحلیلی را از زیر آب شروع کنید. سپس ، می توانید در مراحل پایانی توانبخشی ، سبک های مختلف شنا را با هم ترکیب کنید.

در اینجا برخی از فعالیت های شنا و گزینه های درمانی زیر آب وجود دارد که به شما در بهبودی از آسیب کمک می کند:

پیاده روی زیر آب: در حالی که دقیقاً شنا نیست ، همانطور که ایستاده اید آن را انجام می دهید. بسیاری از فیزیوتراپیست ها آن را برای التهاب تاندون و بهبود تحرک توصیه می کنند. عمق آبی که در آن قدم می زنید بستگی به ناحیه آسیب دیده دارد.

تمرینات تحلیلی زیر آب: این تمرینات ماهیچه های خاصی را برای کمک به توانبخشی هدف قرار می دهند.

خزیدن به جلو: از آنجا که این حرکت فشار زیادی به ستون فقرات شما وارد نمی کند ، برای کمردرد و آرتروز بسیار مناسب است. این حرکت در ناحیه پشتی ، سینه ای ، دلتوئیدها ، سه سر بازویی و دوسر بازویی شما کار می کند.

سکته مغزی:  سکته مغزی به شدت متوسط حرکت ​​نیاز دارد ، بنابراین شما فقط باید آن را در مرحله تقویت نهایی فرآیند توانبخشی برای آسیب های پیچیده استفاده کنید. عمدتا روی سینه ها ، دوسر ، سه سر ، دلتوئیدها کار می کند.

موارد احتیاط:

افرادی که از آسیب های جسمی رنج می برند باید اقدامات احتیاطی خاصی را برای جلوگیری از خطرات انجام دهند. در اینجا چند توصیه وجود دارد.

قبل از شروع فعالیت اطمینان حاصل کنید که آسیب شما به درستی بهبود می یابد.

استخرهایی را انتخاب کنید که دارای سطح شیب دار یا پله با نرده های دستی باشند.

هنگام توانبخشی از افزایش شدید حرکات به شدت خودداری کنید.

به تکنیک صحیح شنا مسلط شوید تا بتوانید از آسیب های دیگر جلوگیری کنید.

در صورت افزایش درد ، ورزش را متوقف کنید.


8 آگوست 2021
Steptohealth

گلنوش محبعلی