«محمد حسن آصفری»، نماینده مردم اراک در مجلس یازدهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با "بیانیه گام دوم انقلاب" گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان برنامه ششم توسعه، بایستی امسال برای تبیین برنامه هفتم توسعه کشور، مجلس و دولت ورود کنند. به اعتقاد من باید در برنامه هفتم توسعه، به جد بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به عنوان دستورالعمل و تبیین برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شود و نسبت به گام دوم انقلاب توجه ویژه ای شود. 

او ادامه داد: دیگر زمان آزمون و خطا نیست، بلکه باید با تدبیر و برنامه ریزی دقیق بتوانیم آینده کشور را برای مردم عزیز به خوبی رقم بزنیم و در راستای توسعه روابط بین المللی با کشورهای دنیا با استفاده از منابع بسیار ارزشمندی که در داخل کشور وجود دارد قدم برداریم. باید به منابع داخلی و منابع زیرزمینی، جلوگیری از خام فروشی و استفاده از منابع اولیه در داخل کشور برای ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد امنیت شغلی برای کارگران و انتخاب مدیران شایسته و توانمند و انقلابی و جهادی و استفاده از ظرفیت های ارزشمندی که در داخل کشور وجود دارد، توجه شود. 

آصفری بیان کرد: امیدواریم با عملیاتی کردن این موضوعات، جمهوری اسلامی در حوزه های بین الملل و عمرانی و بهداشت و درمان و اقتصادی و آموزشی در جایگاه اول در منطقه قرار بگیرد. باید برای اجرایی شدن بیانیه گام دوم برنامه ریزی کرد و قانونی نوشت تا به اجرایی شدن آن کمک کند البته صرفا اتکا به نوشتن نباشد و جنبه عملیاتی آن لحاظ شود و به منشور گام دوم که مقام معظم رهبری تعیین کردند در همه حوزه ها توجه شود. 

نماینده مردم اراک در پایان افزود: برای حفظ اقتدار جمهوری اسلامی ایران لازم است که به خودکفایی برسیم اگر به آن خودکفایی لازم برسیم ایرانی مقتدر و قوی خواهیم داشت لذا باید توجه ویژه ای شود تا بتوانیم، ضمن استفاده از توانمندی و ظرفیت داخلی کشور خودمان را به جایگاهی برسانیم که در بخش نانو و دانش بنیان و زیرساخت ها و موضوعات تولید علم و مسائل دفاعی و همه زمینه ها در جایگاه اول جهان قرار بگیریم. 7