شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا

آیا می‌توانیم بعد از تزریق واکسن کرونا دارو مصرف کنیم؟

سلامت

یکی از پرسش های متداول مردم در این روزها مصرف داروها و مکملهای تقویتی بعد ازتزریق واکسن است.

به گزارش مشرق، معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مکمل‌های دارویی که مصرف می‌شوند باید طبق روال عادی مصرف شوند گفت: این داروها می‌تواند شامل داروهایی همچون فشارخون و داروهای بیماران قلبی و دارو برای بیماران  خاص  باشد.

دکتر سارا شاه آبادی با اشاره به اینکه مصرف دارو هیچ تداخلی با واکسن ندارد. افزود: افرادی که داروهای حاوی کورتون با دز بالا  استفاده می‌کنند باید با نظر پزشک دز کورتون را مقداری تعدیل کنند.

وی گفت: داروهای تقویتی هم هیچ تداخلی با واکسن ندارند و بر اساس همان مقداری که پزشک تجویز کرده باید مصرف شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه مصرف هر دارویی باید با تجویز پزشک باشد خاطر نشان کرد: مصرف ویتامین‌هایی همچون آ ، دی و ‌ای که به عنوان ویتامین‌های محلول در چربی هستند باید با نظر پزشک صورت گیرد چرا که مصرف خودسرانه داروها ممکن است باعث آسیب به کلیه‌ها و کبد شود.

وی از مردم خواست از مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها بدون تجویز پزشک خودداری کنند، زیرا شرایط فیزیولوژیک بدن افراد متفاوت است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: منع مصرف تزریق واکسن در افراد وجود ندارد مگر در افراد دارای بیماری تب دار، مبتلایان به کرونا و یا حساسیت.

وی گفت:  مادران بالای ۱۸ سال که در هفته دوزادهم به بعد بارداری قرار دارند تا یک هفته قبل از زایمان می توانند بدون هیچگونه نگرانی نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما