شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بارش باران

بارش باران تا پایان هفته دراین دو استان‌

کدخبر: 438915
اقتصاد نیوز : کارشناس هواشناسی گفت: بارش باران تا پایان هفته در استان‌های گیلان و مازندران تشدید خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  کبری رفیعی کارشناس هواشناسی تصریح کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر و نفوذ جریانات مرطوب شمالی، در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور شاهد بارش باران در این مناطق خواهیم بود.

او ادامه داد: در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال و شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات شمال زنجان و قزوین و به‌تدریج در خراسان شمالی ،بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

رفیعی بیان کرد: شدت بارش  طی این دو روز در استان‌های گیلان و غرب مازندران خواهد بود.

کارشناس هواشناسی با بیان این‌که روز پنجشنبه بارش در ارتفاعات شمال زنجان، قزوین، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، گلستان، گیلان و مازندران ادامه خواهد داشت افزود: بارش ها در شرق دریای خزر در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی تشدید خواهد شد.

رفیعی اظهار کرد: روز جمعه نیز بارش خفیف باران برای استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود.

او  گفت: از امشب تا پایان هفته در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پدیده غالب است که در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان‌وبلوچستان در برخی ساعات همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف همراه با وزش باد خواهد بود و بیشترین دما به ۳۲ درجه و کمترین آن  به ۲۳ درجه می رسد.