به گزارش برنا، منوچهر مقصودی، بوکسور اسبق تیم ملی و عضو هیئت رئیسه فدراسیون بوکس در گفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: زمانی یک قهرمان که سالها در جوانی زحمت کشیده و در راه ورزش تلاش کرده است در دوارن پیری و سالخوردگی مورد توجه و تقدیر قرار می گیرد انگار دوباره به دوران اوج و جوانی اش برمی‌گردد و روحیه‌ای مضاعف به وی تزریق می شود.

وی در ادامه گفت: خیلی از پیشکسوتان ورزش شاید نیاز مالی و مادی نداشته باشند اما همین که توسط مسئولان و مردم مورد توجه و تقدیر قرار می گیرند بسیار باانگیزه و پر انرژی می‌شوند.

این پیشکسوت بوکس همچنین بیان داشت: از زمانی که دکتر ابطحی در راس صندوق قرار گرفتند این مجموعه متحول شده است و همیشه توجه به پیشکسوتان در اولویت کارهایشان بوده و هر ماه برای قهرمانان اسبق رشته های ورزشی مختلف مراسم های تقدیر و تجلیل گرفته اند که این مساله بزرگترین راه خدمت به پیشکسوتان است.

مقصودی با اینکه بوکس امروز کشور در حال پیشرفت است، ادامه داد: ثوری رئیس فدراسیون بوکس توجه بسیاری به تیم های پایه نونهالان و نوجوانان دارد، این اهمیت و توجه وی ثمره هم داشت نمونه آن موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان بود که سال گذشته در امارات برگزار شد که تیم ایران توانست یک مدال طلا، 2 نقره و 7 برنز کسب کند.

منوچهر مقصودی 26 سال نایب رییس و مدیر تیم‌های ملی بوکس در زمان ریاست ناطق نوری بود. وی ورزش بوکس را از مسابقات آموزشگاهی شروع و در انتخابی تیم ملی بوکس شرکت کرد. مقصودی سپس برای انجام تحصیلات تکمیلی خود به آلمان سفر کرد و نخستین لژیونر ایرانی بود که در بوندس لیگای آلمان به عنوان بوکسور فعالیت کرد. وی همچنین عضو اعضای هیئت بوکس ایران بود که بعد از انقلاب اسلامی توانستند این رشته ورزشی را احیا کنند.