به گزارش برنا؛ محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در اولین نشست وزیر ورزش و جوانان با هیئت رییسه مجمع ملی جوانان گفت: امیدوارم خداوند به آقای سجادی در حوزه جوانان توفیق دهد.

او با بیان اینکه شاید مشکلات معاونت جوانان دیده نشود و این وزارت خانه با عموم مردم طرف است چرا که موضوعی ملی است، افزود: آقای سجادی ریسک سختی کردند که این مسئولیت را پذیرفتند و به ایشان خیر مقدم می گویم.

تندگویان تصریح کرد: سال ٩۶ که بنده حوزه جوانان را تحویل گرفتم اولین موضوعی که آقای سلطانی فر به من تکلیف کردند مجمع ملی جوانان بود چرا که از سال ٨۴ باید این مجمع شکل می گرفت اما به دلیل ادغام و تفکیک این امر محقق نشده بود.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: سال ٩۶ اولین جلسه را در استان فارس برای تدوین اساس نامه مجمع ملی جوانان برگزار کردیم و در آن نشست با حضور معاون اول این اساس نامه  امضا شد و جز یکی از اسناد ثبت شده شد.

او با اشاره به اینکه اولین انتخابات ملی مجمع ملی سال بعد از تدوین سند برگزار شد و بهمن ماه سال ٩٩ جوانان ما به طور اجرایی وارد مجمع ملی  دوم شدند و انتخابات این مجمع ٩٨ درصد مشارکت جامعه هدف را در پی داشت، تصریح کرد:  ما تنها نهادی هستیم که در موضوع انجام کار های سمن و تشکیلات دارای ساختار و سیستم کشوری هستیم چرا که بهزیستی ، محیط زیست و... تشکل های مختلف دارد اما هیچ کدام مثل اینجا دارای ساختار نیستند.

تندگویان افزود: این ساختار در حال حاضر شکل گرفته است همچنین مجامع استانی شعبات این مجمع ملی محسوب می شوندبه صورتی که اکنون هر استان یک مجمع استانی دارد.

او تصریح کرد: ما اعلام می کنیم شبکه ای داریم که تا دل روستاها می توانند خدمت رسانی کند چرا که این افراد در زلزله، سیل، کمک های مومنانه عملکرد خوبی داشتند و امسال سبد معیشت ۴٢٠ هزار خانواده را در ماه رمضان تامین کردند.

تندگویان گفت: گروه های جهادی داریم و در این راه شهید داده ایم همچنین ٧ هزار دانش آموز سال گذشته وارد مدارسی شدند که شهید علیمرادی بنیان گذار آن ها در سیستان و بلوچستان بود و در نهایت در راستای خدمت رسانی به این منطقه شهید شدند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: سمن هایی در راستای شبکه های امداد نجات، کار آفرین و آسیب  اجتماعی و... داریم که در حال خدمات رسانی به صورت فعال هستند.