شهر خبر

حزب دموکرات کردستان عراق از گروهک‌های تروریستی خواست این کشور را ترک کنند


حزب دموکرات کردستان عراق از گروهک‌های تروریستی خواست این کشور را ترک کنند

یک روز پس از هشدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به گروهک‌های تروریستی و مسلح حاضر در منطقه کردستان عراق، حزب بارزانی از این گروهک‌ها خواست خاک عراق را ترک کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک روز بعد از هشدار ایران به گروهک‌های ترویستی در منطقه کردستان عراق، یکی از احزاب مهم این منطقه از عناصر این گروهک‌‌ها خواست اقلیم کردستان عراق را ترک کنند.

«ریبین سلام»، از رهبران حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق به رهبری «مسعود بارزانی» امروز سه‌شنبه از گروهک‌های تروریستی خواست دعوای خود را به خارج از این منطقه منتقل کنند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «بغداد الیوم» گفت: «این احزاب (گروهک‌های تروریستی) موجب آزار و اذیت مردم اقلیم کردستان بوده و مشکلات و خطراتی را برای آن‌ها به وجود می آورند. به ویژه اینکه مقر آن‌ها داخل در مناطق مسکونی بوده و به ترکیه و ایران برای مداخله بهانه می‌دهد.»

این عضو حزب دموکرات کردستان عراق گفت که گروهک‌ها اگر مسئله‌ای دارند، منطقه کردستان عراق را ترک کرده و به کشور خود باز گردند؛ چرا که این منطقه نمی‌خواهد به میدان درگیری بین کشورها تبدیل شده و مشکلات بیشتری ایجاد شود.

دیروز دوشنبه، در پی برخی تحرکات جدید گروهک‌های تروریستی مسلح در مناطق مرزی شمال غرب کشور، سردار «محمد پاکپور»، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از از یگان‌ها و پاسگاه‌های مرزی این منطقه بازدید کرد.

سردار پاکپور  گفت: «به‌رغم تأکیدات چندباره و آگاه‌سازی مسئولین اقلیم شمال عراق نسبت به تحرکات گروهک‌های تروریستی و مسلح در منطقه آنها برای رخنه و انجام اقدامات ضدامنیتی علیه کشورمان و عدم برخورد با این پدیده، سالهاست که گروه‌های تروریستی و ضدانقلاب وابسته به استکبار جهانی و سرویس‌های جاسوسی بیگانه از جغرافیای اقلیم شمال عراق برای برهم زدن امنیت و آرامش مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد اذیت و آزار برای مردم ساکن در این مناطق استفاده می‌کنند و در این خصوص به دولت عراق و مسئولین اقلیم شمال این کشور تذکرات لازم داده شده است.»

 وی با تأکید بر اینکه دولت عراق و اقلیم کردستان نباید به تروریست‌ها اجازه جولان و برپایی مقر در این سرزمین برای تهدید و ایجاد ناامنی علیه ایران را بدهند، تصریح کرد: «هرگونه کوتاهی و غفلت در این خصوص را مغایر حسن همجواری و روابط حسنه دو کشور می‌دانیم.».

 سردار پاکپور تأکید کرد: «با توجه به وضعیت منطقه و احتمال پاسخ قاطع، کوبنده و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی ایران به گروهک‌های تروریستی وابسته به دشمنان قسم‌خورده انقلاب و نظام اسلامی که در اقلیم شمال عراق لانه کرده‌اند، از ساکنین این مناطق درخواست می‌کنیم از مقرهای تروریست‌ها فاصله بگیرند تا آسیبی متوجه آنها نشود.»

انتهای پیام/