شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مجلس#مدارس
گفت‌و‌گو|

دولت در دستورالعمل‌های کرونایی نظام آموزش‌وپرورش تجدیدنظر کنند/ بسیاری از دانش‌آموزان امکانات استفاده از فضای مجازی را ندارند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نیازمند دستورالعمل‌هایی هستیم که منجر به روان کردن حضور دانش آموزان در مدارس مبتنی بر تقسیم‌بندی زمان مدارس باشد و شرایطی برای حضور سطح بندی شده و حداقلی دانش‌آموزان در فواصل زمانی مختلف در مدارس باید فراهم شود.
احمد راستینه در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به لزوم واکسیناسیون پیش از بازگشایی مدارس کشور بیان داشت:  آنچه مهم و بسیار حائز اهمیت است، این است که در وهله اول سلامت دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: طبیعتا آموزش و پرورش مهم‌ترین مولفه برای رشد و تعالی فرزندان آینده سرزمین ماست و ایجاد خلل در آموزش و پرورش باعث آسیب‌های جبران ناپذیری برای آینده کشورمان می‌شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  توصیه اول ما به صورت ویژه این است که در اسرع وقت نسبت به انجام واکسیناسیون عمومی مخصوصاً برای مجموعه فرهنگیان، دانشجویان و خانواده‌های دانش آموزان اقدام عاجل شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در مرحله بعدی انتظار داریم که آموزش و پرورش و دولت در دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های نظام مبارزه با کرونا در نظام آموزش و پرورش تجدید نظر کنند.

وی افزود: ما نیازمند دستورالعمل‌هایی هستیم که منجر به روان کردن حضور دانش آموزان در مدارس مبتنی بر تقسیم‌بندی زمان مدارس باشد و شرایطی برای حضور سطح بندی شده و حداقلی دانش‌آموزان در فواصل زمانی مختلف در مدارس باید فراهم شود.

راستینه تاکید کرد: در شرایط کرونا ما نیازمند ارتقای سواد رسانه‌ای خانواده‌ها و دانش‌آموزان هستیم و آموزش و پرورش در سال‌های گذشته با راه اندازی سامانه شاد تلاش کرد که این کار را انجام دهد، اما پیوست‌های فرهنگی و ارتقای سواد رسانه‌ای خانواده‌ها متاسفانه تهیه نشد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما از دولت این است که به سرعت پیوست‌های رسانه‌ای استفاده از فضای مجازی و سامانه‌های پیام رسان را در قالب سالم‌سازی محیط و فراهم کردن بستر امن و ارزان برای استفاده دانش آموزان و خانواده‌های آنان فراهم کند.

وی متذکر شد: بسیاری از دانش‌آموزان ما از امکانات لازم برای بهره‌مندی از فضای مجازی برخوردار نیستند و در سال گذشته به صورت مرتب این مسئله را تذکر دادیم. الان هم به رئیس جمهور و دستگاه‌های ذیربط می‌گوییم که مناطق محروم و کمتر برخوردار شرایط سختی را دارند و بسیاری از این مناطق دسترسی به آنتن همراه ندارند.

راستینه ادامه داد: علاوه بر این، تبلت‌های لازم در اختیار آنان قرار داده نشده است و طبیعتاً به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی سواد رسانه‌ای لازم را برای بهره مندی از محیط فضای مجازی ندارند. دولت باید یک برنامه جامع، اما متناسب با موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و قومیتی و مبتنی بر اقلیم سرزمینی تهیه کند تا بتواند این پوشش کامل آموزشی را انجام دهد و این مسئله مورد انتظار ماست.
 

انتهای پیام/