شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#قیمت#واکسن

ویدئو | ماجرای تزریق فایزر و مدرنا با قیمت نجومی در ایران‌مال چیست؟

اخیرا فیلمی از تزریق واکسن فایزر منتشر شده که فرد ارسال‌کننده مدعی شده مربوط به یک مرکز تجاری در تهران است.

واکسن کرونا - واکسیناسیون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اخیرا فیلمی منتشر شده که در آن فردی در ایران در حال تزریق واکسن مدرناست. فرد ارسال‌کننده مدعی شده این فیلم در مجموعه تجاری ایران‌مال واقع در اتوبان خرازی تهران گرفته شده است.

طبق ادعای وی، واکسن فایزر در محل مربوطه با قیمت هر دوز ۱۵ میلیون تومان (دو دوز ۳۰ میلیون تومان) و واکسن مدرنا با قیمت هر دوز ۱۲ میلیون تومان (دو دوز ۲۴ میلیون تومان) تزریق می‌شود.  

طبق بررسی ها مشخص شد واکسیناسیون مجموعه ایران مال زیر نظر وزارت بهداشت و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی ایران صورت می‌گیرد.

جلیل کوهپایه زاده، رئیس این دانشگاه در این باره اظهار کرد: به هیچ وجه چنین چیزی وجود ندارد و کاملا تکذیب می‌کنم.

عشرتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز گفت: ما در ایران مال نه واکسن فایزر داریم و نه مدرنا. اگر این واکسن‌ها در مجموعه بود، خودم تزریق می‌کردم و چنین چیزی امکان ندارد. این دروغ ها زیاد است و می‌توان به راحتی چنین فیلم‌هایی ساخت ولی اینکه بشود چنین زنجیره حساسی را وارد مجموعه کرد، غیرممکن است.

همچنین، سمیع زاده نماینده ایران مال در امور واکسیناسیون نیز در واکنش به انتشار این فیلم تصریح کرد: این فیلم‌ها مونتاژ هستند. زیرا واکسنی مثل فایزر به یخچال و تجهیزات ویژه نیاز دارد و باید زنجیره سرمایشی در مورد آن کاملا رعایت شود و به هیچ وجه نمی‌توان به راحتی آن را وارد کشور کرد.

او افزود: هرکسی می تواند در یک فضایی این فیلم را بگیرد و به اسم مجموعه ما منتشر کند ولی به طور کلی من این مسئله را صددرصد و قطع به یقین تکذیب می‌کنم.