«غلامرضا مرحبا» سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با جلسه امروز کمیسیون اقتصادی گفت: کمیسیون اقتصادی مصوبات متعددی داشت، اولین دستوری که درجلسه کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت، انتخاب یک جایگزین برای آقای خاندوزی در کمیسیون اقتصادی بود. امروز در کمیسیون انتخابات صورت گرفت و آقای حسن پور به عنوان نائب رئیس دوم کمیسیون انتخاب شد. دستور بعدی بررسی لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی بود که اعاده شده از طرف شورای محترم نگهبان بود برای تامین نظر شورای نگهبان تغییرات لازم اعمال شد و لایحه به تصویب رسید.

او ادامه داد: لایحه بعدی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی سرخس دو غارون و مازندران بود که این هم به تصویب کمیسیون رسید. اولویت بعدی کمیسیون لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کرواسی در مورد همکاری های متقابل در امور گمرکی بود که این هم تصویب شد. در جلسه امروز یک اصلاح داشتیم که ایراد شورای نگهبان در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  بود که برای رفع ایراد و تامین نظر شورای محترم نگهبان اصلاحات لازم انجام شد و آن هم به تصویب کمیسیون اقتصادی رسید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: امروز آقای پژمان فر تذکری را در صحن مطرح کردند که بعضی از اقلام دارویی و فاسد شدنی از کشورهای دیگر وارد می شود و چون در گمرک دپو می شوند و دچار تاخیر می شوند تاریخ مصرف آنها عبور می کند و قابل مصرف نیست مانند دارو و شیرخشک و موارد دیگر که برای ما مشکل ایجاد می کنند. آقای قالیباف ریاست محترم مجلس ماموریتی به کمیسیون دادند که قرار شد کمیسیون اقتصادی مسئله دپو کالاهای فاسد شدنی در گمرک و تاخیر در ترخیص اینها را پیگیری کند و گزارش آنها را تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه کند که ما داریم برنامه ریزی لازم را انجام می دهیم و ان شاالله این اتفاق خواهد افتاد.