شهر خبر

پنج نماد برتر بورسی در معاملات امروز (۱۶ شهریور)

امروز معامله‌گرها ۳۳۵میلیارد تومان سهام نفت سپاهان خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فرآورده‌های نفتی تعلق داشت و ۷.۳درصد از کل سهام صنایع فولاد آلیاژی یزد معامله شد.

روز جاری در مجموع حدود هشت هزار و ۵۶۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شسپا»، «برکت»، «صبا»، «شبندر» و «شستا» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در چهارمین روز هفته معادل ۳۳۵میلیارد تومان سهام نفت سپاهان دست به دست شد، گروه دارویی برکت پس از معاملاتی به ارزش ۳۳۰میلیارد تومان دوم شد و سهام سرمایه‌ گذاری صبا تأمین نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام تولید تجهیزات سنگین هپکو (تپکو) با افت ۴۱.۲درصدی و سهام بیمه حافظ با افت ۲۴درصدی قیمت پس از بازگشایی، کام سهامداران خود را تلخ کردند.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «فرآورده‌های نفتی» تعلق داشت به طوری که ۷۹۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «خودرو و ساخت قطعات» با معاملات ۷۶۰میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۷.۳درصد از کل سهام صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۲۱درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۱۰سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۶۱نماد نخست اختصاص داشت.

بیشترین+ارزش+معاملات+00.06.16

رتبه+بندی+ارزش+معاملات+00.06.16.gif

منبع: اقتصاد آنلاین