شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سایپا#جدید#قیمت

اعلام قیمت‌های جدید از سوی شوراری رقابت در مهر ماه/ قیمت کارخانه‌ای 7 محصول سایپا

گروه خودروسازی سایپا فهرست قیمت کارخانه‌ای جدید محصولات خود را ویژه شهریور ماه 1400 اعلام کرد.

 اعلام قیمت‌های جدید از سوی شوراری رقابت در مهر ماه/ قیمت کارخانه‌ای 7 محصول سایپا

به گزارش منیبان،  شورای رقابت در اردیبهشت ماه سال جاری مورد تعیین میزان افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ تصمیم گیری کرد و مقرر شد بر اساس تورم بخشی یکساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسر تورم‌های اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال ۱۳۹۹ و پس از اعمال متغیرهای کیفیت و بهره وری نهایتا برای محصولات شرکت ایران خودرو به طور متوسط ۸.۲ درصد و برای محصولات شرکت سایپا به طور متوسط ۸.۹ درصد افزایش قیمت محاسبه شد که برای تمامی خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورا، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می‌شود.

 

رئیس شورای رقابت نیز اخیرا در مورد اعلام قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا گفت: «شورای رقابت در پایان شهریور ماه نامه‌ای تحت عنوان درخواست تورم بخشی به بانک مرکزی ارسال خواهد کرد.»

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه شورای رقابت درباره افزایش قیمت در آینده تصمیم‌گیری خواهد کرد، گفت: «در حال حاضر زمان گرانی مجدد خودروها مشخص نیست. در پایان شهریور بانک مرکزی اطلاعات مربوط به تورم بخشی را جمع‌آوری می‌کند و آن را به شورا ارسال خواهد کرد. این پروسه زمانی احتمالا دو تا سه هفته زمان می‌برد و تغییر قیمت بعد از شهریور اعلام می‌شود.»

 

AutomobileFa Saipa Products Official Price 14Shahrivar1400

 

وبگردی