«محمد تقی رهبر»، چهره سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: گام دوم انقلاب برای دولتی ها بخصوص دولت انقلابی که روی کار آمده باید مبدا و مقصد باشد،  بحمداله دولت رییسی و حکومت در حال حاضر هم صدا هستند آنها می توانند گام دوم را آغاز کنند و جلوی میزشان بگذارند.

او افزود: دولتمردان باید ببینند هر بخشی از آن وزارتخانه های مربوطه در چه جهتی می توانند گام دوم انقلاب را اجرایی کنند و آنجا که در رابطه با فرهنگ است با وزیر ارشاد و آنجا که برای تحصیل علم است برای دانشگاه آن جا که برای فساد است برای وزارت اقتصاد؛ گام دوم یک الگو برای این دولت انقلابی است که بگذارند هر بخشی که مربوط به یک وزارتخانه است به آن وزیر مربوطه واگذار کنند و ان شاالله به بیانات رهبری کاملا عمل شود و خواسته هایی که مقام معظم رهبری دارند صورت واقع پیدا کند.

رهبر خاطر نشان کرد: طبیعی است وقتی یک مسئول در یک وزارتخانه و یا سازمان فعالیت می کند، باید زیرمجموعه خود را  همصدا کند و از آنها کار بخواهد و الگو بدهد وگرنه فقط خواندن بیانیه گام دوم ملاک نیست. 

او افزود: رییس جمهور باید شش ماه را در اختیار وزرا بگذارند و آنها هم گزارش بدهند که ما در رابطه بیانیه گام دوم در حوزه کاری خود چنین کردیم استاندارها و شهرستان ها هم گزارشی بدهند که در این رابطه چه کردند. آنها هم گزارش بدهند و تا حدی که انجام دادند به اطلاع مردم هم برسانند. همان طور که رهبر انقلاب هم در صحبت هایشان فرمودند که خدمات و کارهایی که می کنید به مردم بگویید که مردم بدانند و مردم با شما محرم هستند.

این چهره سیاسی اصولگرا در پایان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب چیزی است که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، گام دوم برای یکسال نیست برای سالها است اگر ما بخواهیم به سوی این اهداف تعیین شده که در انقلاب هم بوده حرکت کنیم باید چند سال تلاش کنیم.۷