شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#کارکنان#انتخابات#دولت#ایالات متحده

کارکنان کنسولگری روسیه در نیویورک به یک سوم کاهش یافت


کارکنان کنسولگری روسیه در نیویورک به یک سوم کاهش یافت

کنسولگری روسیه در نیویورک که خود را برای رأی دادن شهروندان روس ساکن ایالات متحده در انتخابات دوما آماده کرده، در پی سیاست روادیدی دولت آمریکا، مجبور شده تا کارکنانش را به یک سوم کاهش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ویچسلاو سلاوکین" معاون سرکنسول روسیه در شهر نیویورک اعلام کرد که در نتیجه سیاست‌ روادیدی دولت ایالات متحده، تعداد کارمندان کنسولگری روسیه در این شهر به یک سوم تقلیل پیدا کرده است.

این دیپلمات روس صبح امروز در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت: «ما خود را برای برگزاری انتخابات دومای دولتی (در تاریخ 19 سپتامبر/28 شهریور ماه) آماده کرده‌ایم، برای اینکه می‌دانیم که تعداد بسیار زیادی از شهروندان روس ساکن نیویورک در این انتخابات شرکت خواهند کرد. البته متأسفانه تعداد کارکنان کنسولگری بشدت محدود است. ما مجبور شده‌ایم که با توجه به سیاست عدم تمدید روادید برای دیپلمات‌های روسی از سوی دولت آمریکا، تعداد کارمندان خود را به یک سوم کاهش دهیم.»

سلاوکین در عین حال یادآور شد: «با این وجود، روند آماده سازی مقدمات رأی گیری از شهروندان روس بصورت عادی پیش می‌رود. ما از تأمین امنیت در جریان انتخابات و در هماهنگی کامل با ارگان‌های مربوطه ایالات متحده اطمینان حاصل کرده و مقامات نیویورک هم قول داده‌اند که همکاری لازم را با نمایندگی دیپلماتیک روسیه در این شهر انجام دهند.»   

پیش از این، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه برخورد دولت آمریکا در تصمیم مربوط به عدم تمدید روادید برای دیپلمات‌های روسی که بیشتر از 3 سال است در ایالات متحده بسر می‌برند را تلاش واشنگتن برای اعمال فشار بر مسکو نامید که به کمک آن تلاش می شود تا به مزیت‌های یکجانبه دست یابند.

در عین حال، "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته بود که تصمیم مقامات مسکو در ممنوعیت استخدام پرسنل محلی برای نمایندگی‌های دیپلماتیک ایالات متحده در روسیه، تأثیر منفی جدی بر روند فعالیت سفارت این کشور، از جمله در تأمین امنیت کارکنان و همچنین تماس‌های دیپلماتیک با دولت روسیه می‌گذارد.

این تصمیم دولت فدراسیون روسیه در پی تیرگی روابط دیپلماتیک بین مسکو و کشورهای غربی در اواسط ماه آوریل (اواخر فروردین ماه) گرفته شد. در آن زمان، جو بایدن با تحریم‌های جدید ضدروسی موافقت کرد که از جمله آن اخراج 10 دیپلمات روس از ایالات متحده بود. مسکو نیز به این اقدام پاسخ متقارن نشان داد.

انتهای پیام/