شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ژاپن#واکسن

واکسن آلوده مدرنا در ژاپن باز هم قربانی گرفت

همچون دو مورد فوتی که پیش از این به دنبال تزریق واکسن های آلوده مدرنا گزارش شده باید مشخص شود که آیا سومین مورد فوتی هم مربوط به واکسن است یا خیر؟

واکسن آلوده مدرنا در ژاپن باز هم قربانی گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سومین دریافت کننده واکسن آلوده کروناویروس مدرنا در ژاپن فوت کرد.

گزارشها حاکی از آن است که سومین مرد دریافت کننده واکسن مدرنا که تزریق آن به دلیل وجود آلودگی در ویالهای واکسن در حال حاضر متوقف شده است جان خود را از دست داد و این درحالیست که مقامات ژاپن تاکنون ارتباطی بین تزریق این واکسن و فوت سه دریافت کننده واکسن پیدا نکرده اند.

این مرد ۴۹ ساله یازدهم ماه اوت دومین دُز واکسن مدرنا را دریافت و روز بعد از آن فوت کرد. وزارت بهداشت ژاپن روز گذشته (دوشنبه) در اطلاعیه ای اعلام کرد که این مرد تنها به گندم سیاه آلرژی داشته است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت ژاپن، همچون دو مورد فوتی که پیش از این به دنبال تزریق واکسن های آلوده مدرنا گزارش شده باید مشخص شود که آیا سومین مورد فوتی هم مربوط به واکسن است یا خیر؟

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، واکسن تزریق شده به این مرد از محموله هایی بوده که به دلیل وجود ذرات خارجی، تزریق آن متوقف شده است. مقامات ژاپن به دنبال دریافت گزارشهایی مبنی بر وجود آلودگی در ویالهای واکسن، محموله ای حاوی ۱.۶۳ میلیون دُز از واکسن مدرنا را از مراکز واکسیناسیون جمع آوری کردند.