شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شهرکرد

پنجره مهر؛

طولانی شدن فرآیند ساخت المان‌های شهری در شهرکرد

طولانی شدن فرآیند ساخت المان‌های شهری در شهرکرد

شهرکرد- طولانی شدن فرآیند ساخت المان‌ میدان‌های شهرکرد موجب نارضایتی مردم شده و نصب دیواره های چوبی در این میدان ها چهره نازیبایی را به شهر داده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: روند طولانی المان های شهری از جمله المان میدان «۱۲ محرم» شهرکرد محل انتقاد و گلایه شهروندان شده است.

زهرا احمدی شهروند «شهرکرد» در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ساخت المان باید به گونه‌ای باشد که ذهن هر بیننده‌ای را درگیر کند و با نام بردن اسم شهر این نماد در ذهن بیننده مجسم شود، اظهار کرد: در برخی میدان‌های «شهرکرد» هیچ المان قابل توجه و خاصی نمی‌بینیم.

وی با بیان اینکه مسئولان زیبا سازی شهر برای ساخت المان‌ها باید توجه بیشتری به فرهنگ مردم «شهرکرد» کنند، عنوان کرد: هر المان باید معنای خاص را به ذهن مخاطب انعکاس دهد.

این شهروند شهرکردی به طولانی شدن مدت ساخت المان میدان «۱۲ محرم» اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان باید فرآیند ساخت المان‌ها و مبلمان شهری را کاهش دهند.

تکمیل المان میدان ۱۲ محرم تا پایان شهریور ماه

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری «شهرکرد» در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ساخت المان میدان «۱۲ محرم» اظهار کرد: طی فراخوان باز طراحی المان این میدان بیش از ۱۵ هنرمند آثار خود را برای شهرداری شهرکرد ارسال کردند.

سید رضا هاشمی با بیان اینکه ۲۲ طرح برای شهرداری «شهرکرد» ارسال شد، عنوان کرد: طرح‌های ارسالی مورد داوری قرار گرفت و در نهایت یک طرح برای ساخت المان میدان «۱۲ محرم» انتخاب شد.

وی عنوان کرد: فاز عمرانی میدان از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده که تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری «شهرکرد» با بیان اینکه این پروژه در مرحله قالب بندی و بتن ریزی است، گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده این المان تا پایان شهریورماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

گفتنی است میدان «۱۲ محرم» یکی از میدان‌های اصلی و قدیمی در مرکز شهرکرد است که شهرداری این شهر سال گذشته تصمیم به تغییر المان این میدان گرفت اما با گذشت چندین ماه عملیات ساخت و ساز آن پایان نیافته است.