شهر خبر

در بغداد؛

«قاسم الاعرجی» با نماینده سازمان ملل در امور عراق دیدار کرد

«قاسم الاعرجی» با نماینده سازمان ملل در امور عراق دیدار کرد

مشاور امنیت ملی عراق با نماینده سازمان ملل متحد در امور این کشور دیدار و در خصوص انتخابات پارلمانی زودهنگام با وی رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق با «جنین پلاسخارت» نماینده سازمان ملل متحد در امور این کشور دیدار و گفتگو کرد. این دیدار در بغداد انجام شد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات عراق رایزنی کردند. گفتگو پیرامون انتخابات پارلمانی زودهنگام و نیز برقراری امنیت آن یکی از محورهای اصلی دیدار مذکور بود.

الاعرجی همچنین در خصوص مسأله اردوگاه آوارگان «الهول» در سوریه نیز با پلاسخارت رایزنی کرد. گفتنی است، چندی پیش، کمیساریای عالی انتخابات عراق بیانیه‌ای را در خصوص انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور منتشر کرد.

کمیساریای عالی انتخابات عراق در بیانیه مذکور اعلام کرده است که درباره هرگونه تلاش برای ایجاد اخلال در روند انتخابات پارلمانی زودهنگام توسط احزاب و جریان‌های مختلف هشدار می‌دهد.

نهاد انتخاباتی مذکور در بیانیه خود تأکید کرده است که اگر احزاب و جریان‌های سیاسی به دنبال ایجاد چالش در فرایند برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام باشند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.