شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال

ضربه سنگین شفر بر پیکر استقلال ؛ درخواست مهم سرمربی پیشین آبی ها

الخور قطر با سرمربی گری وینفرد شفر به دنبال جذب محمد دانشگر

محمد دانشگر

محمد دانشگر که با عدم همراهی کاروان استقلال از سفر به دبی خودداری کرد از الخور قطر تیمی که هدایت آن را وینفرد شفر برعهده گرفته پیشنهادی دریافت کرده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

محمد دانشگر مدافع جنجالی استقلال که طی سالهای گذشته حواشی زیادی در این تیم داشته، از سفر به امارات خودداری کرد. این بازیکن چند روز قبل نیز به صورت یک طرفه قراردادش را با آبی پوشان فسخ کرد و در ادامه با متن قرارداد جدیدی، در استقلال ماندگار شد.

مظاهری، مرادمند و دانشگر بازیکنانی بودند که راهی امارات نشدند. در قرارداد جدید دانشگر، یک بند جدایی وجود دارد که به مدافع آبی ها اجازه جدایی در صورت داشتن پیشنهاد خارجی را می دهد. او به مسئولان باشگاه اعلام کرده که پیشنهاد خارجی دارد و می خواهد استقلال را ترک کند و به همین خاطر تیمش را در سفر به امارات همراهی نکرد.

پیشنهاد خارجی دانشگر از الخور قطر است. تیمی که مربیگری آن به عهده وینفرد شفر سرمربی آلمانی و سابق استقلال است. الخور فصل گذشته در رده یازدهم جدول ۱۲ تیمی لیگ ستارگان قطر قرار گرفت و با برتری مقابل الشمال در دیدار پلی آف بقا، موفق شد از سقوط به دسته پایین تر فرار کند.

وینفرد شفر که در پایان فصل گذشته هدایت الخور را به عهده گرفت، نتایج خوبی با این تیم کسب کرد و حالا برای تقویت خط دفاعی خود، به دنبال جذب محمد دانشگر است. پیشنهادی که مدافع آبی ها را هوایی کرده و او خواستار فسخ قرارداد و جدایی از این تیم است.

البته بدقولی های مدیران استقلال نیز در این میان باعث شده دانشگر تصمیم به جدایی بگیرد. قرارداد فصل گذشته این بازیکن با آبی پوشان، مبلغ ۶ میلیارد تومان بوده که دریافتی او از باشگاه، نزدیک به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. این بازیکن پس از درگیری هایی که در بازی جام حذفی با پیکان به وجود آورد و برای مدتی نیز از تیم کنار گذاشته شد، توسط کمیته انضباطی باشگاه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جریمه شد.

با این حساب، این بازیکن ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر از استقلال طلب دارد. پس از اینکه دانشگر قراردادش را با آبی پوشان فسخ کرد، مدیران باشگاه به او قول دادند که مبلغ ۳ میلیارد را طی روزهای پیش رو به او پرداخت کنند و این بازیکن نیز وعده های مدیران را پذیرفت و مجددا قراردادش را با استقلال امضا کرد.

با گذشت چندین روز از عقد قرارداد جدید، باشگاه به وعده های خود عمل نکرده و دانشگر نیز تصمیم گرفت تا استقلال را در سفر به امارات همراهی نکند. پیشنهاد جدید از الخور قطر نیز باعث شده تا مدافع آبی پوشان ساز جدایی را کوک کند و نکته قابل توجه این است که کادرفنی استقلال نیز در این میان پس از بدقولی های فراوان مدیران تیم، حق را به دانشگر داده است.

به هر صورت زمان زیادی تا برگزاری بازی استقلال و الهلال باقی نمانده و هنوز وضعیت محمد دانشگر مشخص نیست. باید دید مدیران این تیم قادر خواهند بود که این بازیکن را برای سفر به امارات راضی کنند یا این بازیکن نیز از جمع آبی ها جدا شده و راهی لیگ ستارگان قطر می شود تا پس از حضور شجاع خلیل زاده در الریان، پژمان منتظری در الخریطیات و محمدحسین کنعانی زادگان در الاهلی، شمار مدافعان ایرانی لیگ قطر به عدد ۴ برسد؟