شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

روزنامه لبنانی بررسی کرد؛

میانجی‌گری حزب الله برای تشکیل کابینه؛ رایزنی با «نجیب میقاتی»

میانجی‌گری حزب الله برای تشکیل کابینه؛ رایزنی با «نجیب میقاتی»

یک روزنامه لبنانی از میانجی گری حزب الله لبنان برای تشکیل کابینه جدید این کشور خبر داد و اعلام کرد که معاون سیاسی دبیرکل حزب الله رایزنی هایی را با «نجیب میقاتی» در این زمینه انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی «البناء» مطلبی را پیرامون رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید لبنان منتشر کرد. این روزنامه اعلام کرد که حزب الله لبنان تلاش‌های خود برای تشکیل دولت جدید لبنان را افزایش داده است.

روزنامه البناء در مطلب خود آورده است: حزب الله لبنان که پیشتر و در دوره نخست وزیری سعد الحریری نیز نقش میانجی گرایانه برای تشکیل هرچه سریع‌تر دولت جدید لبنان ایفا می‌کرد، امروز هم به همین ترتیب نقش آفرینی می‌کند.

روزنامه مذکور تصریح کرده است: به همین منظور، «حاج حسین الخلیل» معاون سیاسی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان تلاش‌هایی را برای کمک به تشکیل هرچه سریع‌تر دولت جدید لبنان کلید زده است و رایزنی‌هایی را انجام داده است.

البناء در ادامه مطلب خود آورده است: معاون سیاسی دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته دیداری را با «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف لبنان داشته است تا با وی در خصوص آخرین راهکارهای تشکیل فوری دولت جدید رایزنی کند.

این روزنامه در ادامه نیز عنوان کرده است: علاوه بر معاون سیاسی سید حسن نصرالله، «نبیه بری» نماینده پارلمان لبنان نیز تلاش‌های خود برای فراهم کردن شرایط جهت تشکیل دولت جدید را آغاز کرده است.

حزب الله لبنان همانطور که در گذشته نیز نقش میانجی گرایانه داشته است، امروز نیز برای تشکیل هرچه سریعتر دولت همین نقش را ایفاء می کند در همین ارتباط تصریح کرده است: «نبیه بری» به همین منظور «علی حسن خلیل» معاون سیاسی خود را مأمور کرده است تا رایزنی‌های فشرده‌ای را با نجیب میقاتی پیرامون تشکیل دولت جدید انجام دهد. شب گذشته دیداری میان معاون سیاسی بری و نجیب میقاتی برگزار شده است.

پیشتر روزنامه «الجمهوریه» لبنان در مطلبی رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید این کشور را مثبت و سازنده ارزیابی کرد. این روزنامه نوشت: احتمال اینکه در آینده نزدیک از دولت جدید لبنان رونمایی شود، زیاد است.

روزنامه مذکور در مطلب خود اعلام کرد: پست‌های حساس و کلیدی توزیع شده و اسامی شخصیت‌های متصدی آنها به غیر از نام مطرح شده برای وزارت کشور که توافقی خواهد بود، مشخص شده است.

روزنامه الجمهوریه عنوان کرد: اگر در لحظات آخر اتفاق خاصی رخ ندهد، امکان تشکیل قریب الوقوع دولت لبنان وجود دارد. گفتنی است، طی روزهای گذشته سلسله رایزنی‌های فشرده‌ای میان طرف‌های مختلف لبنانی برای تشکیل دولت جدید این کشور انجام شده است.

روز گذشته هم الاخبار اعلام کرد که نجیب میقاتی در جریان جلسه امروز خود با میشل عون لیستی از وزرای مد نظر خود برای تشکیل دولت جدید لبنان را به رئیس جمهور این کشور ارائه خواهد کرد.

منابع آگاه به الاخبار گفته اند که جلسه امروز میان میشل عون و نجیب میقاتی بسیار سرنوشت ساز است و اگر دو طرف در خصوص تشکیل کابینه جدید به نتیجه مشخصی نرسند احتمال انصراف میقاتی وجود دارد.