شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تیم ملی

آندو: شنیده ام تیم ملی هماهنگ نیست/ همه تیم های آسیایی پیشرفت کرده اند

آندرانیک تیموریان ملی پوش سابق فوتبال ایران در خصوص شرایط تیم ملی ایران تحت هدایت دراگان اسکوچیچ صحبت کرد.

آندو: شنیده ام تیم ملی هماهنگ نیست/ همه تیم های آسیایی پیشرفت کرده اند

به گزارش منیبان؛ آندرانیک تیموریان با سال ها بازی در تیم ملی و حضور در دو جام جهانی 2014 و 2018 برای علاقمندان به فوتبال نوستالژیک خاصی دارد و مطمئنا نظرات او در مورد در مورد شرایط این روزهای فوتبال کشورمان مورد توجه است به بهانه بازی تیم ملی مقابل سوریه که با وجود کسب سه امتیاز از سوی برخی کارشناسان با انتقاداتی رو به رو شد، تیموریان گفتگویی درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران انجام داده که می خوانید:

*از لحاظ فنی بازی با سوریه را چگونه ارزیابی می کنید؟

واقعیت را بخواهید من این بازی را ندیدم اما بالاخره اولین بازی ما بود در گروه مقدماتی جام جهانی بود و همواره اولین بازی و برد در چنین مسابقاتی بسیار حائز اهمیت است که خوشبختانه تیم ملی به آن دست یافت تا بعدها بتوانیم با جمع آوری امتیازات لازم به جام جهانی صعود کنیم.

*اما سبک بازی تیم ملی به خصوص در نیمه اول با انتقادات فراوانی از سوی کارشناسان مطرح بود که اعتقاد داشتند خوب بازی نکردیم نظر خودتان در این باره چیست؟

بله من هم این موضوع را دوستانم شنیدم . گویا در اجرای تاکتیک ها هماهنگی لازم را نداشتیم. این موضوع هم از عدم هماهنگی بازیکنان برمی گردد آن هم به خاطر اینکه ما بازی تدارکاتی نداشتیم. شرایط این روزهای فوتبال ما هم دخیل است از جمله اینکه که لیگ هم نداشتیم. البته بگویم این موضوعات هم خیلی نباید بزرگ باشد.

*به هر حال شرایط بازی تیم ملی همواره زیر نظر موشکافانه کارشناسان، اهالی رسانه و هواداران است و اینکه ببینند تیم ملی شان بد بازی می کند حتما واکنش نشان می دهند نظر شما چیست؟

 بله مطمئنا همین طور است ولی مهم سه امتیاز بود که گرفتیم تا برای بازی با عراق آماده شویم .

*به نظر سوریه هم نسبت به گذشته خیلی پیشرفت کرده بود شما این موضوع را تایید می کنید؟

نه فقط سوریه بلکه اعتقاد دارم همه تیم های آسیایی پیشرفت کردند. دیگر به هیچ وجه نمی توان تیمی را دستکم گرفت.

*نبود اسکوچیچ تاثیر داشت؟

 مطمئنا حضور مربی در لب خط تاثیر دارد اما خوشبختانه بازیکنان در نبود اسکوچیچ کار را در آوردند.

*عراق هم با تساوی که مقابل کره جنوبی گرفت نشان داد تیم چند ماه قبل نیست و آماده است نظرتان درباه بازی این هفته تیم ملی مقابل این تیم چیست؟

من باز هم حرفم را تکرار می کنم تیم های آسیایی همگی پیشرفت کرده اند. شما الان در هیچ کدام از گروه ها تیم ضعیف نمی بینید که به طور مثال بگویم مقابل این تیم از پیش برنده هستیم. اصلا اینطوری نیست. در رده ملی دیگر هیچ حریف آسانی نیست نه اینکه فقط بگویم ایران قوی شده نه تیم ملی عراق و سایر کشورها همه باهوش شدند و با برنامه ریزی پا به این مسابقات می گذارند.

*اما جواب سوال ما را ندادید از لحاظ فنی بازی با عراق را چطورارزیابی می کنید؟

 مطمئنا بازی خیلی سختی خواهد بود اما ان شاءالله با تدابیر کادرفنی و تلاش بازیکنان بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم و به صدرنشینی خودمان در این رقابت ها ادامه دهیم.

*بسیاری از کارشناسان به عملکرد فنی اسکوچیچ انتقاد دارند و خواهان تغییر در کادرفنی هستند نظر شما در این ارتباط چیست؟

به نظر من هر مربی در تیم ملی با شیوه و افکار خاص خودش پیش می رود نه تنها اسکوچیچ آقای کی روش و برانکو هم برای خودشان طرز فکری داشتند . آنها بنا به ابزاری (بازیکنان) که در دست داشتن مقابل تیم ها ظاهر می شدند.

*به نظرت باز هم می توانیم در جام جهانی پیش رو مانند جام جهانی 2018 روسیه مقابل تیم های بزرگ و نامدار بازی قابل قبولی ارائه دهیم؟

 ان شاءالله در وهله نخست از گروه خودمان بالا برویم بعد تا آن موقع وقت است تا به فکر ارائه بازی های خوب باشیم اما الان دغدغه ما صعود به جام جهانی است.

*شما در مرحله مقدماتی دور قبل جام جهانی حضور داشتید به نظر این تیم ملی به امادگی و تجربه لازم رسیده است نظر شما چیست؟

 واقعیت به طور قطعی نمی توان گفت اسکلت دوره قبلی حفظ شده است. به هر حال هر فوتبالیستی دوران خود را از باشگاهی شروع و به تیم ملی می رسد و بعد از آن از فوتبال خداحافظی می کند اما تفاوت این تیم ملی نسبت به دوره قبلی حضور لژیونرهای است که در تیم های باشگاهی شان توانستند خودشان را ثبات کنند و این پختگی آنها می تواند به تیم ملی هم کمک کند.

 

وبگردی