شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاییز#کرونا

دبیر ستاد علمی کووید- 19:

هشدار؛ اواسط پاییز منتظر پیک ششم کرونا باشید/ ویروس غالب در کشور «لامبدا» یا «مو»؟

عاطفه عابدینی گفت: باتوجه به روندی که پیش بینی کردیم، اواسط پاییز پیک ششم کرونا اوج خواهد گرفت.

هشدار؛ اواسط پاییز منتظر پیک ششم کرونا باشید/ ویروس غالب در کشور «لامبدا» یا «مو»؟

عاطفه عابدینی، دبیر ستاد علمی کووید- 19 در گفتگو با خبرنگار منیبان با اشاره به زمان آغاز پیک ششم کرونا در کشور گفت: براساس پیش بینی‌های انجام شده، اواسط فصل پاییز درگیر پیک ششم کرونا خواهیم شد که بستگی به سویه جدید کرونا دارد.

او از روند نزولی پیک پنجم خبر داد و بیان کرد: همچنان در پیک پنجم کرونا به سر می‌بریم و چند روزی‌ست این پیک مقداری به سمت نزولی رفته است به طورکلی باتوجه به روندی که پیش بینی کردیم، اواسط پاییز پیک ششم کرونا اوج خواهد گرفت.

عابدینی در پاسخ به این سوال که آیا سویه‌های جدید کرونا وارد کشور شده است یا خیر؟ افزود: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ورود سویه «لامبدا» و «مو» به کشور به دست ما نرسیده است و نمی‌توان پیش بینی کرد نوع ویروس پیک ششم کدام سویه کروناست.

دبیر ستاد علمی کووید- 19 درخصوص تاثیر واکسیناسیون عمومی بیان کرد: هر چند وقت یکبار به‌دلیل موتاسیون‌های مختلف ویروس، کشورها پیک‌های مختلف بیماری و افزایش شیوع بیماری را تجربه می‌کنند یعنی اینگونه نیست که موتاسیون ویروس و شیوع مجدد بیماری فقط خاص کشور ماست حتی در کشور آمریکا که تزریق واکسیناسیون بسیار گسترده انجام شده، بیش از ۵۰ درصد موارد کووید۱۹ مربوط به واریانت دلتاست ولی به‌دلیل واکسیناسیون گسترده، مرگ و میر آن زیاد نیست با این حال واکسیناسیون بالای ۷۰ درصد گروه‌های هدف و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه بیماران دو راهکار اصلی برای کاهش مرگ و میر ناشی از جهش‌های ویروس است.

وبگردی