شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#قیمت#افزایش قیمت#قطعات خودرو

افزایش قیمت قطعات خودرو در راه است

نوسانات قیمتی در چند هفته اخیر میهمان بازار ارز شده و فعالان لوازم یدکی معتقدند به زودی باید شاهد افزایش قیمت قطعات در بازار باشیم این در حالیست که در حال حاضر لوازم یدکی در بازار با قیمت های دو ماه پیش عرضه می شود که بدون شک این روند ثابت نخواهد بود.

افزایش قیمت قطعات خودرو در راه است
به گزارش منیبان، فعالان خیابان چراغ برق که این روزها به واسطه منع تردد جاده ای از یک سو و نبود تقاضا از سوی دیگر در رکودی سنگین به سر می برند و حال و روز نه چندان خوبی ندارند عدم ترخیص به موقع قطعات از گمرکات و همچنین نوسانات ارزی را چالش فعلی این بازار عنوان و تاکید می کنند در صورت ادامه روند فعلی شاهد افزایش قیمت ها در بازار خواهیم بود.
 
سید مهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه فروشندگان قطعات و مجموعه های خودرو در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با اشاره به رکود بازار به واسطه عدم تردد خودروها و همچنین افزایش قیمت دلار در چند وقت اخیر می گوید: در حال حاضر کمبودی در بازار لوازم یدکی وجود ندارد ضمن آن که قیمت ها در بازار نیز تفاوتی نداشته و با وجود قیمت ارز همان قیمت های دو ماه پیش عرضه می شود.
 
وی می افزاید: در صورت تداوم افزایش قیمت ارز بازار لوازم یدکی نیز تحت تاثیر این موضوع به زودی شاهد افزایش قیمت خواهد بود چرا که بیشتر قطعات از طریق واردات و ارز تامین می شود.
 
کاظمی در خصوص قطعات داخلی نیز اظهار می کند: تولیدکنندگان داخلی نیز به دلیل تامین مواد اولیه وارداتی با افزایش قیمت روبرو می شوند همچنین تامین کنندگان مواد اولیه نیز نسبت به افزایش قیمت ها همزمان با افزایش قیمت ارز اقدام می کنند که این موضوع بر عملکرد سازندگان داخلی نیز تاثیر می گذارد.
 
سخنگوی اتحادیه فروشندگان قطعات و مجموعه های خودرو ادامه می دهد: نگرانی فعلی بازار قیمت نیست بلکه رکودی است که منجر به توقف فروش و دریافت سود شده این در حالیست که همه فعالان این حوزه ناگزیر به پرداخت هزینه ها و حقوق و دستمزد هستند و با این وجود از ابتدا در خصوص مالیات و بیمه مورد بی مهری دولت ها قرار گرفته اند چرا که حق بیمه های پیش بینی شده برای فعالان این صنف در ردیف کارگران طلافروشی است که لازم است دولت جدید نسبت به ساماندهی این وضعیت اقدام کند.
 
وی با بیان این که در صورت رفع و مشکلات این صنف می توان انتظار داشت تا قطعات به موقع و با قیمت و کیفیت مناسب عرضه شود، تصریح می کند: فعالان این حوزه به شدت به دلیل بی ثباتی های اخیر با چالش های جدی مواجه هستند اما با این وجود همواره در تلاش برای تامین نیاز مصرف کنندگان هستند.
 
کاظمی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت قطعات دپویی در گمرکات نیز می گوید: فلسفه دپوی قطعات در گمرک معنایی ندارد چرا که این اجناس وارد کشور شدند و هر بهانه ای برای عدم ترخیص آن ها پذیرفتنی نیست و اگر دلیلی برای عدم ترخیص وجود دارد باید در زمان ثبت سفارش مانع از انجام آن شد.
 
سخنگوی اتحادیه فروشندگان قطعات و مجموعه های خودرو با تاکید بر این که با ترخیص به موقع قطعات و همچنین آزادسازی قطعات دپویی به سرعت شاهد کاهش قیمت خواهیم بود، می افزاید: در صورت ترخیص قطعات دپویی، فروشندگان برای فروش بیشتر ناگزیر به فروش حتی با قیمت پایین تر خواهند بود./ خودروکار
وبگردی