شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#افغانستان

این کشور مقصد رایزنی‌های آمریکا درباره افغانستان است!/واشنگتن به دنبال چیست؟

خبرگزاری فرانسه دقایقی پیش گزارش داد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا برای مذاکرات با قطری ها در مورد افغانستان وارد دوحه شده است.

این کشور مقصد رایزنی‌های آمریکا درباره افغانستان است!/واشنگتن به دنبال چیست؟

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری فرانسه، دقایقی پیش  از فرود هواپیمای بلینکن، یک مقام رسمی افشا کرد که در ادامه روند خروج آمریکایی های از افغانستان، چهار آمریکایی با اطلاع طالبان از افغانستان خارج شده اند.  

این مقام ارشد بدون اشاره به این‌که چهار آمریکایی از کدام کشور خارج شده اند، گفت که چهار شهروند آمریکایی از راه زمینی خارج شده و مورد استقبال دیپلمات های آمریکایی قرار گرفتند و افزود که طالبان مانع آنها نشد.

بعد از این که طالبان کنترل کامل افغانستان را بدست گرفت،  این اولین سفر بلینکن به خاورمیانه است و در این سفر لوید آستین رییس پنتاگون او را همراهی می کند.  

اگرچه بلینکن قرار نیست با هیچ یک از نمایندگان طالبان در دوحه ملاقات کند، اما دین تامپسون یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن به همکاری با گروه اسلام گرا ادامه می دهد تا اطمینان حاصل شود که پیام های ما با آنها روشن است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز پیش از ورود بلینکن به دوحه اعلام کرد که ما از همکاری نزدیک قطر در مورد افغانستان سپاسگزاریم.  

قطر که میزبان بزرگترین پایگاه هوایی بزرگ آمریکا در خاورمیانه است، هم اکنون محل انتقال ۵۵ هزار نفر از افرادی است که در هفته های گذشته از افغانستان منتقل شده اند.  

بلینکن قبل از ورودش به دوحه اعلام کرده بود که از تمام تلاش های قطر در حمایت از عملیات خروج شهروندان افغان تشکر می کنم و با افغان های نجات یافته دیدار خواهد کرد.

وبگردی