شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#حمله شیمیایی#انگلیسی

بی بی سی به پخش گزارش دروغین درباره حمله شیمیایی در سوریه اعتراف کرد


بی بی سی به پخش گزارش دروغین درباره حمله شیمیایی در سوریه اعتراف کرد

شکایت علیه گزارش دروغین بی بی سی در مورد حمله شیمیایی ادعایی به دوما در سوریه، این شبکه خبری انگلیسی را به اعتراف واداشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه  «بی بی سی» اعتراف کرد مستندی که درباره حمله شیمیایی ادعایی در «دوما» سوریه در سال 2018 ساخته بود، دارای نقایص جدی بوده است.

به گزارش روسیاالیوم، این اعتراف «بی بی سی» پس از شکایت «پیتر هیچنز»، روزنامه نگار و نویسنده انگلیسی صورت گرفته است.  «هیچنز»، از «بی بی سی» به علت عدم رعایت اصول خبرنویسی و انتشار موارد دروغ در مستند گزارش حمله شیمیایی دومای سوریه به دادگاه شکایت کرده بود.

واحد شکایت‌های اجرایی «بی بی سی» (ECU)، اتهام‌های مطرح شده توسط «هیچنز» را تایید کرد و قضات موافقت کردند که برنامه مذکور با ادعا‌های دروغین، نتوانسته است استاندارد‌های تحریریه را تامین کند.

هیچنز پس از تایید شکایتش گفت: این یک پیروزی بزرگ برای واقعیت است.. من خوشبخت هستم، زیرا بی بی سی اکنون اعلام کرد که گزارش‌های من را که تنها انگیزه ام از تهیه آن جست‌وجو از حقیقت بوده را درک می‌کند.

مستند گزارش مذکور، بخشی از مجموعه برنامه‌های ابعاد جنگ در سوریه بود که به حمله ادعایی شیمیایی  در سال 2018 و نقشی که «الکس»، بازرس سابق سازمان منع تسلیحات شیمیایی و گاز‌های سمی ایفا کرده است، پرداخته بود.

به نوشته دیلی میل، این مستند به نقل از الکس اعلام کرده بود که یک حمله در سال 2018 میلادی در دوما رخ داده و در آن از سلاح‌های شیمیایی استفاده شده است.

واحد شکایت‌های اجرایی «بی بی سی» هفته گذشته به این نتیجه رسید که بی بی سی در این مستند دچار اشتباه شده است و بی بی سی نیز پذیرفت مدرکی برای اثبات ادعاهای الکس ندارد.

 

انتهای پیام/