شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#کارکنان#قطر#غزه#فلسطین

جزئیات توافقات قطر برای کاهش محاصره غزه

غزه

دولت قطر از طریق سفیر خود در فلسطین توانسته گام‌های مهمی در راستای بازگشایی گذرگاهها و پرداخت حقوق کارکنان بردارد.

به گزارش مشرق، «محمد العمادی» سفیر قطر در فلسطین امروز (دوشنبه) از توافق با طرف‌های مختلف از جمله رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان، سازمان ملل و حماس بر سر بازگشایی گذرگاهها و چگونگی هزینه‌کرد کمک‌های نقدی قطر خبر داد.

به نوشته اسپوتنیک، العمادی روز جمعه گذشته به منطقه غزه رفته بود تا در خصوص ساز و کار اهدای کمک مالی قطر به اهالی غزه با مقامات حماس رایزنی کند. او چندین بار اقدام به تبادل پیام میان مقامات غزه و رژیم صهیونیستی کرد.

به گفته وی در این رایزنی‌ها بر سر بازگشایی کامل گذرگاهها جهت برآورده شدن نیازهای اساسی اهالی غزه و ارائه تسهیلات مختلف در راستای کاهش مشکلات و درد و رنج‌های آنان توافق شد.

همچنین روند چگونگی پرداخت حقوق کارکنان غزه طبق ساز و کاری که بر سر آن با سازمان ملل توافق شده و پایان اقدامات فنی، به زودی آغاز خواهد شد. حقوق کارکنان حماس نیز طی هماهنگی با تشکیلات خودگردان فلسطین و با توافق همه طرف‌ها پرداخت می‌شود.

منابع مطلع به روزنامه القدس گفتند که سازمان امنیتی «شاباک» خواستار لیست افرادی که قرار است حقوق دریافت کنند، شده است و نزدیک به ۲۰۰۰ نفر را از این لیست حذف کرده که خشم مقامات حماس را برانگیخته است.

طبق توافقات جدید، همچنین قرار است به خانواده‌هایی که در لیست «برنامه جهانی غذا» قرار دارند، کمک نقدی به ارزش ۱۰۰ دلار توزیع شود. ۱۰۰ هزار خانواده قرار است این کمک‌ها را دریافت کنند.

با تمامی این اوصاف گروه‌های فلسطینی در نشست امروز خود تسهیلاتی که رژیم صهیونیستی اخیرا در خصوص نوار غزه اعلام کرده، ناکافی دانستند و اعلام کردند، به میانجی‌ها تا نیمه ماه جاری میلادی (سپتامبر) مهلت داده‌اند.

منبع: فارس