شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه
در گفت‌وگوی اقتصادنیوز با عضو شورای شهر تهران مطرح شد

عقب نشینی از قانون یا تلاش برای بازگشت رونق به حوزه ساخت و ساز!

کدخبر: 438391
اقتصادنیوز :‌مدیران گذشته شهرتهران بارها اعلام کرده بودند که زیر ساخت‌های لازم برای این که هیچ پروانه‌ای خلاف ضوابط شهرسازی صادر نشود را فراهم کرده اند .

به گزارش اقتصادنیوز به گفته عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسای شهردار تهران  با استفاده از زیرساخت ها امکان کنترل نقشه ها را فراهم شده و  نقشه ها از منظر طرح های تفصیلی و سیستمی کنترل می شود و امکان تخلف وجود ندارد .

با این حال به نظر می‌رسد بسیاری ازسازندگان منتظرند با آغاز به کار مدیران شهری جدید سخت گیری‌های قبلی کاهش پیدا کرده و بتوانند از امتیازات گذشته مانند ساخت طبقات اضافه استفاده کنند . آیا تصمیم گیران تازه شهر تهران حاضرند برای رونق ساخت و ساز از طرح تفصیلی و قانون عقب نشینی کنند و دوباره در برخی از مناطق تهران مجوز ساخت اضافه طبقات را بدهند ؟

جعفر بندی شربیانی عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در این رابطه به اقتصادنیوز می گوید :‌ اسم این را نمی‌شود گذاشت عقب‌نشینی در برابر قانون. ما احساسمان در کمیسیون معماری و شهرسازی این است که امروز حوزه‌ ساخت و ساز و قوانین آن در شهر تهران نیاز به بازتعریف در بعضی از حوزه‌ها دارد. این بازتعریف می‌تواند بعضی از موانعی که امروز باعث شده   روند ساخت و ساز در شهر تهران با یک کُندی‌ای مواجه شود برطرف کرد.

IpbPihHyhNQ1

وی ادامه داد :‌ ساخت و ساز یکی از صنایع بسیار مهم و اصلی در حوزه‌ اقتصاد شهر تهران است  که با مشکل مواجه شده وبا بازتعریفی در قوانین می توان اوضاع را  به نفع مردم تغییر داد .

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد : دو نکته است که باید در مورد آن  خیلی زود تصمیم گرفته شود تا شهروندان تهرانی بتوانند از آنها منتفع بشوند؛ یکی تسهیل و تسریع در صدور پروانه است که امروز یک فرآیند فرسایشی تبدیل شده  و تقریبا کسانی که در این حوزه فعال هستند را هم ناامید و مایوس کرده از که باید موانع را شناسایی واین روند را تسهیل کرد .

شربیانی اضافه کرد :‌موضوع دوم هم که باید پیگیری شود قوانینی است که   کمک کند تا توازنی بین عرضه و تقاضا در حوزه‌ مسکن در شهر تهران برقرار شود. به نظر ما سیاست‌گذاری در کمیسیون معماری و شهرسازی باید شهر تهران و نیازهای شهر تهران را در حوزه‌ی مسکن به سمت یک توازنی  ببرد و اعتقاد داریم این سیاست‌گذاری باعث معتدل شدن قیمت مسکن در شهر تهران هم می شود .