شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#بلاروس#لهستان#وزیر دفاع

وزیر دفاع لهستان خبر داد؛

حصارکشی در مرز با بلاروس برای مقابله با ورود پناهجویان به اروپا

حصارکشی در مرز با بلاروس برای مقابله با ورود پناهجویان به اروپا

وزیر دفاع لهستان از برنامه این کشور برای حصار کشی مرزی با بلاروس و افزایش دو برابری نیروهای مرزبانی در مرز میان دو کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر دفاع لهستان از برنامه این کشور برای حصار کشی مرزی با بلاروس و افزایش دو برابری نیروهای مرزبانی در مرز میان دو کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، «ماریوش بلاژک» گفت که ارتفاع این حصار، ۲.۵ متر خواهد بود و در سراسر مرز مشترک میان لهستان و بلاروس کشیده خواهد شد.

وی که این سخنان را در جریان برگزاری کنفرانس خبری خود مطرح می کرد، گفت: افزایش تعداد نیروهای نظامی (در مرز دو کشور) ضروری است… ما به زودی نیروهای مرزبانی خود را دو برابر کرده و تعداد آنها را به ۲ هزار نفر افزایش خواهیم داد.

این در حالیست که بسیاری از گروه های مدافع حقوق بشر از اقدام دولت لهستان برای نپذیرفتن پناهجویان بلاروس و نگهداری آنها در روستای مرزی «اوسنرز گورنی» به شدت انتقاد کرده اند.

دولت لهستان نیز در مقابل معتقد است که در پی افزایش تحریم های اتحادیه اروپا علیه بلاروس، دولت مینسک عامدانه پناهجویان حاضر در این کشور را به سمت مرزهای لهستان و لیتوانی سوق داده تا از این طریق، اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار دهد؛ ادعایی که دولت «الکساندر لوکشاشنکو» آن را رد کرده و معتقد است اتهامات وارد شده از سوی اتحادیه اروپا بی اساس است.