شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بلاروس#آلمان#وزارت خارجه#مقامات

وزارت خارجه آلمان:

حکمرانی قانون در بلاروس از راه خود منحرف شده است

حکمرانی قانون در بلاروس از راه خود منحرف شده است

در پی تصمیم نهایی دادگاه عالی بلاروس برای صدور حکم تحمل ۱۱ سال حبس برای «ماریا کولسنیکووا» رهبر اپوزیسیون این کشور، وزارت خارجه آلمان این اقدام قضایی مقامات بلاروسی را سیاسی خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی تصمیم نهایی دادگاه عالی بلاروس برای صدور حکم تحمل ۱۱ سال حبس برای «ماریا کولسنیکووا» رهبر اپوزیسیون این کشور، وزارت خارجه آلمان این اقدام قضایی مقامات بلاروسی را مورد انتقاد قرار داده و آن را سیاسی خواند.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آلمان با صدور بیانیه ای مدعی شد که صدور این حکم برای رهبران معارضینی بلاروسی نشان دهنده منحرف شدن حکمرانی قانونی در حکومت «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس است.

«آندره ساسی» سخنگوی ورات خارجه آلمان طی سخنانی گفت که کولسنیکووا و «ماکسیم زانک» از مبارزان آزادی خواهی، دموکراسی و حقوق بشر بودند و به همین خاطر می توانند روی همبستگی دولت آلمان با خود حساب کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان همچنین احکام صادر شده علیه این دو رهبر مخالفین دولت در بلاروس را ناعادلانه خوانده و خواستار فوری آزادی این دو نفر و تمامی کسانی که به گفته وی بنا به دلایل کاملاً سیاسی در حبس به سر می برند، شد.