به گزارش برنا "حکمت حاجی اف " در گفت‌و گو با بخش آذری " بی بی سی " با اشاره به این  که فعالیت و عملیات صلحبانان روسیه در قره  باغ بر اساس بیانیه سه جانبه  ۱۰  نوامبر ( ۲۰ آبان ماه ) سال گذشته روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه  و نخست وزیر ارمنستان اجرا می شود ، افزود : بیانیه سه  جانبه یک چارچوب سیاسی و تا حدودی قانونی برای صلحبانان  ایجاد کرد.

 حاجی اف افزود  : طرفین ( باکو و مسکو ) تماس‌های اولیه درباره  توافقات و ساز و کارهای قانونی اضافی اختیارات صلحبانان انجام دادند و مذاکرات در این زمینه همچنان ادامه دارد .

مسوول بخش مسایل سیاست خارجی دفتر ریاست جمهوری آذربایجان  اظهار داشت، کل قره باغ  جزو سرزمینهای جمهوری آذربایجان است. مجامع بین المللی تمامیت ارضی و حق حاکمیت جمهوری آذربایجان را به رسمیت می شناسند و  صلح بانان  روسیه بر اساس بیانیه سه جانبه ۲۰  نوامبر سال گذشته روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان در بخش خاصی از منطقه قره باغ به طور موقت مستقر شدند .

 به  گفته وی ، در حال حاضر در کل سرزمینهای آزاد  شده در قره باغ کارهای بازسازی آغاز شده  است و در این  ارتباط طرح های بزرگ  بازسازی در این سرزمینها اجرا می شود .