شهر خبر

پنج نماد برتر بورسی در معاملات امروز (۱۵ شهریور)

امروز معامله‌گرها ۲۲۰میلیارد تومان سهام سرمایه‌گذاری صبا تأمین خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه خودرو و ساخت قطعات تعلق داشت و ۷.۲درصد از کل سهام سرمایه‌گذاری هامون صبا معامله شد.

روز جاری در مجموع حدود ۱۰هزار و ۶۵۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «صبا»، «برکت»، «شپنا»، «شستا» و «فرابورس» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در سومین روز هفته معادل ۲۲۰میلیارد تومان سهام سرمایه‌ گذاری صبا تأمین دست به دست شد، گروه دارویی برکت پس از معاملاتی به ارزش ۲۰۰میلیارد تومان دوم شد و سهام پالایش نفت اصفهان نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام سرمایه گذاری ایساتیس پویا (ویسا) پس از بازگشایی، با رشد ۵۴درصدی قیمت کام سهامداران خود را شیرین کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که ۷۵۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات ۶۹۰میلیارد تومانی دوم شد و «سرمایه گذاری‌ها» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۷.۲درصد از کل سهام سرمایه‌گذاری هامون صبا (وهامون) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۱۵.۶درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۱۴سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۶۶نماد نخست اختصاص داشت.

بیشترین+ارزش+معاملات+00.06.15

رتبه+بندی+ارزش+معاملات+00.06.15.gif

منبع: اقتصاد آنلاین