به گزارش برنا، به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران این حزب با تقدیر از فعالیت‌های دولت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و حضور مردمی وی در استان‌ها اظهار امیدواری کرد، موضوع آب در دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان و نیز مشکل ریزگردها حل شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: حل این مشکلات نیاز به بسیج همگانی در سایه تدابیر دولت و اقدامات مشترک دولتی-مردمی دارد.

بادامچیان تصریح کرد: بعضی از اصلاح‌طلبان و جریان‌های مشکوک، برنامه مطالبه‌خواهی را بهانه‌ای برای تهاجمات علیه دولت کرده‌اند که این خطای جدید آنهاست.

وی اضافه کرد: بهتر است اینها به رای اکثریت مردم احترام بگذارند و از اشتباهات گذشته عذرخواهی کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: اگر دولت منتخب، مردم را یاری نمی‌کنند حداقل مقابل رای مردم نایستند.

بادامچیان در ادامه از همت دولت در تامین واکسن و گسترش واکسیناسیون عمومی تقدیر کرد و از مردم خواست با رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی به رفع بلیه کرونا کمک کنند.

وی همچنین از دولت خواست با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، برای کسری بودجه و مشکلات ناشی از آن و فاصله گرفتن از روش غلط بودجه‌نویسی، با استفاده از نظرات کارشناسان و نمایندگان مجلس، اقدامی جدی و سریع را در دستور کار قرار دهند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: کارگروه بودجه در حزب موتلفه اسلامی آمادگی دارد در این زمینه نظرات کارشناسی خود را ارائه دهد.

بادامچیان ادامه داد: در بازنگری در بودجه مشخص خواهد شد هزینه‌های بی‌منطق کدامند و صرفه‌جویی‌ها چگونه باید باشد و نیز درآمدهایی که به خزانه واریز نمی‌شوند کدامند و چگونه باید واریز شوند.

وی تاکید کرد: داشتن بودجه صحیح و برنامه‌ای برای انضباط مالی دولت یک امر حیاتی است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: دولت می‌تواند برخی اقدامات ضربتی را برای رضایت مردم انجام دهد که یکی از مواردی که باعث نارضایتی مردم شده و مشکلات متعددی پدید آورده قانون چک است که با شیوه فعلی هم در مبادلات اقتصادی مشکلاتی ایجاد کرده، هم مسوولان بانکی را گرفتار کرده و هم مراجعین به شدت ناراضی هستند.

بادامچیان گفت: می‌شود این قانون را فعلا متوقف کرد تا مجلس ضمن رسیدگی به مشکلات پدیدآمده در آن بازنگری کند.

وی همچنین درباره مذاکرات وین اظهار کرد: مذاکرات باید به نتیجه برسد اما مذاکره برای مذاکره، جز اتلاف وقت نتیجه‌ای ندارد، ایران هم نیازی به مذاکره برای مذاکره ندارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: اگر آمریکایی‌ها تحریم‌ها را لغو کردند و ایران با راستی‌آزمایی توانست اطمینان یابد که آمریکا در پی اجرای قوانین بین‌الملل در روابط صحیح دو کشور آمادگی اقدام دارد می‌توان مذاکره کرد.

بادامچیان تصریح کرد: آمریکا در بحران همه جانبه قرار دارد و ایستادگی منطقی ایران است که منافع و مصالح ملی کشور را تامین می‌کند.

وی گفت: مشکل عمده دولت قبلی احساس ضعف در برابر آمریکایی‌ها بود که معلوم شد خطای بزرگ آنها بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات افغانستان اظهار کرد: خواست نظام و ملت و مقام معظم رهبری و دولت ایران، آرامش، رفاه و امنیت کشور برادر و همسایه است که با خروج نیروهای بیگانه زمینه مساعد می‌شود.

بادامچیان افزود: البته حاکمان فعلی برخلاف اظهارات اولیه، دچار اشتباهات استراتژیک شده‌اند.

وی ادامه داد: نبرد در پنجشیر خطای فاحشی است که ولو آن را با زور تسخیر کنند، درگیری و مقاومت مخفی را تشدید می‌کند و مخالفان دیگر را هم علیه حاکمان فعلی با هم متحد می‌کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: حاکمان فعلی باید بدانند که باید همه مردم را در حکومت خود شریک کنند والا تجربه‌های مکرر ثابت کرده که هیچ دولتی با زور و سرکوب نتوانسته و نمی‌تواند بر مردم شجاع افغانستان حکومت کند.

بادامچیان در بخش دیگری از این گفت وگو، پیروزی‌های ورزشکاران در پارالمپیک را از طرف خود و حزب موتلفه اسلامی به آنها، رهبر معظم انقلاب و همه ورزشکاران تبریک گفت و از وزیر ورزش و جوانان خواست از همت بلند ورزشکاران، پیشکسوتان و تجربه آموخته‌ها در اعتلای ورزش یاری گیرد.

وی با تقدیر از توجه وزیر ورزش و جوانان به ورزش پهلوانی و زورخانه ای، اظهار امیدواری کرد که ورزش‌های بومی ایران رونقی دوباره بیابند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با تبریک انتخاب شهردار تهران، برای وی و شورای شهر تهران در دوره جدید آرزوی موفقیت کرد.

بادامچیان همچنین انتصاب شایسته سرکار خانم خزعلی را در معاونت امور زنان و خانواده به دولت و بانوان کشور تبریک گفت.

وی، رحلت آیت الله العظمی حکیم را به روحانیت معظم ایران و عراق و خانواده شهید پرور حکیم تسلیت گفت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین با تسلیت در گذشت سرلشگر فیروزآبادی و تجلیل از خدمات ارزشمند و طولانی او، برای آن مرحوم رحمت و مغفرت الهی مسالت کرد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد شهدای ۱۷ شهریور ۵۷ برای آنان طلب علو درجات کرد.