شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ایستگاه#تجهیزات

با اتصال یک قطعه جدید؛

روسیه تجهیزات محافظتی را در ایستگاه فضایی آزمایش می کند

روسیه تجهیزات محافظتی را در ایستگاه فضایی آزمایش می کند

قرار است در ۲۰۲۳ یک قطعه به ماژول روسی نائوکا در ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شود تا میزان محافظت از فضانوردان در برابر اشعه های فضایی در سفرهای طولانی بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک نیوز، تجهیزات جدیدی که قرار است در سفرهای فضایی از افراد در برابر اشعه‌ها محافظت کند در ماژول آزمایشگاهی روسیه در ایستگاه فضایی بین المللی» (نائوکا) آزمایش می‌شوند.

ایگور میتروفانوف رئیس بخش سیاره شناسی هسته‌ای در انستیتو تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه در این باره می‌گوید: ما مشغول جمع بندی فرایندهای ساخت، طراحی و توسعه نمونه اولیه یک ابزار علمی BTN-M۲ هستیم. امیدوارم در ۲۰۲۳ میلادی این ابزار همراه کپسول پروگرس به فضا سفر کند و فعالیت خود را در ایستگاه فضایی بین المللی آغاز کند.

او عنوان کرد این قطعه برخلاف تجهیزاتی که اکنون در بخش خارجی ماژول زوزدا نصب شده‌اند، داخل ماژول نائوکا قرار می‌گیرد.

میتروفانوف در این باره می‌گوید: با کمک این آزمایش متوجه می‌شویم با استفاده از تجهیزات محافظتی تا چه حد می‌توان انتشار اشعه‌های نوترون در پس زمینه را کاهش داد. چنین یافته‌ای در خصوص ایستگاه فضایی بین المللی یا در مدار زمین اهمیت زیادی ندارد اما طی سفرهای فضایی به خارج از مگنتوسفر زمین، چنین فناوری بسیار کارآمد است.

به گفته محققان BTN-M۲ برای مطالعه طیف انرژی نوترون و توزیع آن در داخل و خارج ایستگاه فضایی بین المللی توسعه یافته است. علاوه برآن این آزمایش برای بررسی قابلیت‌های محافظتی مواد مختلفی انجام می‌شود که در مأموریت‌های آتی سفر به اعماق فضا از انسان در برابر اشعه‌ها محافظت می‌کنند.