شهر خبر

استفاده از پهپاد به عنوان توپ برای بدمینتون بازی کم‌بینایان!

استفاده از پهپاد به عنوان توپ برای بدمینتون بازی کم‌بینایان!

یک پهپاد پر سر و صدا در نقش توپ بدمینتون می‌تواند به بدمینتون بازهای کم‌بینا کمک کند تا این بازی را به خوبی انجام دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، وقتی می‌بینیم فناوری‌ها و پروژه‌های جدید، دنیا را به مکانی بهتر برای افراد کم‌بینا تبدیل می‌کنند، هیجان زده می‌شویم. در گذشته پروژه‌هایی را پوشش داده‌ایم که به افراد کم‌بینا اجازه می‌داد نقشه‌های سه بعدی را بخوانند و سایر فناوری‌ها نظیر سگ‌های رباتیک که آنها را با استفاده از لیزر راهنمایی می‌کردند.

اکنون محققان دانشگاه "تسوکوبا" در ژاپن راهی برای بدمینتون بازی کردن افراد کم‌بینا ابداع کرده‌اند که هیجان انگیز است.

این اختراع شامل یک پهپاد پر سر و صدا است که به عنوان توپ بدمینتون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پهپاد به اندازه کافی آهسته پرواز می‌کند و سر و صدای کافی ایجاد می‌کند تا بازیکنان دارای اختلال بینایی بتوانند صدای آن را به خوبی بشنوند و مکان آن را احساس کنند.

سپس آنها پهپاد را با یک راکت دریافت می‌کنند که می‌تواند این توپ پهپادی را از طریق یک سیستم حسگر که به قاب آن متصل است، تشخیص دهد.

این راکت‌های هوشمند فاقد تور هستند و در عوض از حسگرهایی استفاده می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد پهپاد را هنگام عبور از حلقه خود تشخیص دهند. بنابراین در هنگام قرارگیری پهپاد در قاب این راکت‌ها، جهت حرکت پهپاد تغییر می‌کند و به طرف حریف باز می‌گردد.

محققان برای ساخت این بازی نوآورانه صحبت‌های زیادی با افراد کم‌بینا انجام دادند. آنها با انجام این کار توانستند تشخیص دهند چه چیزی به خوبی کار می‌کند و چه چیزی برای این افراد مناسب نیست.

اکثر مصاحبه شوندگان می‌گفتند که در بدمینتون واقعی مشکل آنان این است که توپ خیلی کوچک است و خیلی سریع حرکت می‌کند. بنابراین محققان برای رفع این مشکلات دست به کار شدند.

این بازی به افراد کم‌بینا فرصتی می‌دهد تا مانند گذشته ورزش کنند و در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند. از همه بهتر، این بازی فقط به افراد کم‌بینا محدود نمی‌شود و برای عموم مردم در دسترس است.

انتهای پیام