شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هلال احمر

آمادگی برای راه اندازی ۵۰۰ مرکز واکسیناسیون توسط هلال احمر

کرونا

رییس جمعیت هلال احمر گفت: اگر مجوزهای لازم داده شود هلال احمر می‌تواند مراکز واکسیناسیون زیر نظر این جمعیت را تا ۵۰۰ مرکز افزایش دهد.

به گزارش مشرق، کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر درباره فعالیت های این سازمان در شرایط کنونی گفت: با توجه به شرایط خاص کشور از روزهای اول سازمان هلال احمر در مقابله با کرونا پیشتاز بود. در هفته‌های اخیر با توجه به پیک جدید کرونا، قرارگاه عملیاتی سازمان هلال احمر شکل گرفت.
 
او ادامه داد: شرایط دشواری در کشور حاکم بود که سازمان هلال احمر موظف شد باری از دوش وزارت بهداشت بردارد. در همین راستا ما بیش از ده مرکز درمانی در نقاط مختلف کشور دایر کردیم و بر اساس احساس نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی باز هم میتوانیم چنین مراکزی راه اندازی کنیم. تاکنون بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ نفر به مراکز هلال احمر مراجعه کردند.
 
همتی گفت: این بیمارستان‌ها در استان تهران، خراسان رضوی، چهارمحال بختیاری و اصفهان و دیگر استان‌ها در حال خدمت هستند. با توجه به فروکش کردن پیک کرونا بیمارستان جدیدی احداث نکردیم، اما این آمادگی وجود دارد که در صورت نیاز به سرعت وارد عمل شویم.
 
رییس  جمعیت هلال احمر درباره مراکز واکسیناسیون این سازمان نیز گفت:  ما به بحث تزریق واکسن نیز ورود کرده‌ایم و تا کنون بیش از ۱۱۶ مرکز مشترک و ۱۳ مرکز اختصاصی جمعیت هلال احمر دایر شده است و خدمات واکسیناسیون ارائه می‌شود.
 
او همچنین افزود: بعضی استان‌ها از ما درخواست داشتند برای بیماران کرونایی چادرهای بزرگ برپا کنیم تا بخشی از بیماران را بستری کنند و ما در حال تدارک هستیم. نکته مهم این است خدمات سازمان توسط داوطلبان انجام می‌شود و به ساعت خاصی محدود نیست و در تمام روز این خدمات ارائه می‌شود.
 
همتی گفت: سازمان در بحث کمبود داروی‌های فوق تخصصی نیز عملکرد خوبی داشته و توانستیم داروهای بیماری‌های خاص از جمله سرطان را وارد کنیم و فعالیت داروخانه‌های زیر نظر نیز افزایش یافته و تا ساعت دوازده شب ارائه خدمات دارند.
 
او درباره تاخیر در دادن مجوز برای احداث مرکز واکسیناسیون توسط وزارت بهداشت گفت: ما در گذشته سه بار به وزارت بهداشت برای برقراری مراکز واکسیناسیون اعلام آمادگی کردیم. هلال احمر ۱۶۰ مرکز واکسیناسیون مجهز برای بحث واکسینه کردن حجاج دارد و این پتانسیل را داریم تعداد مراکز را به ۵۰۰ عدد برسانیم تا بتوانیم افراد بیشتری را در مدت زمان کمتر واکسنیه کنیم اما تا کنون از آمادگی ما استقبالی نشده است و امیدواریم که در دولت جدید بهای بیشتری داده شود.
 
او در آخر تاکید کرد که با توجه به اینکه آمار واردات واکسن نیز افزایش چشمگیری یافته نیاز به مراکز واکسیناسیون بیش از قبل احساس می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران