شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما#پرفروش#آمریکا

شانگ چی دومین پرفروش افتتاحیه با ۷۱ میلیون دلار شد/ اکران فقط در سینما


شانگ چی دومین پرفروش افتتاحیه با 71 میلیون دلار شد/ اکران فقط در سینما

سینماهای آمریکا برای بهبود اوضاع خود رو به اکران انحصاری در سینماها آورده‌اند و سینماداران استودیوها را برای عدم اکران همزمان فیلم‌ها در VOD و سالن سینما برحذر می‌کنند. شانگ چی اینگونه ۷۴ میلیون دلار فروش کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ورایتی در گزارش فروش باکس آفیس خود آمار فروش را اعلام کرد. «شانگ چی و افسانه 10 حلقه» تا پایان هفته اولین اکران خود توانست بالای 71 میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم می‌تواند در تعطیلات چهار روزه روز کارگر 83 میلیون دلار فروش کند و انتظارات فروش بین 45 تا 50 میلیون دلار را براحتی از بین ببرد.

این فیلم دومین فیلم پرفروش در افتتاحیه در دوران کرونا بود که بعد از «بیوه سیاه» با فروش 80 میلیون قرار دارد و بعد از آن نیز فیلم F9‌ با فروش 70 میلیونی قرار دارد.

فیلم «مرد آبنباتی» رتبه دوم باکس آفیس آمریکا را با فروش 10 میلیون و 500 هزار دلاری در سه روز آخر هفته کسب کرد. این فیلم وحشتناک براحتی در 4 روز تعطیلات بالغ بر 13 میلیون دلار کسب خواهد کرد و جمع فروش خود را به 41 میلیون و 900 هزار دلار خواهد رساند که برای این فیلم با بودجه 25 میلیون دلاری چشمگیر است.

«مرد آزاد» با بازی «رایان رینولدز» نیز در این سه روز 8 میلیون و 700 هزار دلار فروش کرد و در تعطیلات روز کارگر نیز11 میلیون و 200 هزار دلار فروش خواهد کرد. این فیلم از ابتدای فروشش تا به امروز 91 میلیون و 800 هزار دلار فروش کرده است. جایگاه سوم گیشه سینماهای آمریکا به این فیلم تعلق دارد.

فیلم چهارم باکس آفیس نیز به انیمیشن «سگ‌های نگهبان» رسید که 4 میلیون دلار فروش داشته و تا آخر تعطیلات پیش‌رو نیز 5 میلیون و 200 هزار دلار فروش خواهد کرد. این انیمیشن در مجموع 31 میلیون دلار فروش داشته است.

«گشت‌وگذار در جنگل» نیز در جایگاه 5 باکس آفیس با فروش 3 میلیون و 900 هزار دلار قرار دارد و 5 میلیون و 200 هزار دلار نیز در تعطیلات می‌فروشد. این فیلم در مجموع از ابتدای فروش بالای 106 میلیون دلار فروخته است.

اما علت فروش بهتر سینماها بر خلاف هفته‌های قبل علت مهمی دارد. بتازگی اکران انحصاری در سینماها بعد از اکران همزمان و انحصاری در VODها، باب شده است. این روش اگرچه که از نظر بهداشت و سلامت سینماروها خطرناک است اما اصلی‌ترین روش برای برگرداندن پول و ثروت از جیب مردم به سینما بطور کلی است. یعنی هم سینماداران که بخش عظیمی از چرخه اکران وابسته به آنان است و هم چرخه تولید که به این ثروت نیاز دارد باید برای فراهم شدن هزینه خود فیلم‌ها را در سالن سینما اکران کند تا با فروش کثیر بلیت بتواند هزینه و بودجه لازم را برای تولیدات بعدی فراهم کند.

اکران فیلم‌های آنلاین طبیعتاً به‌خاطر آنکه با یک بلیت چندین نفر امکان تماشای آن را در منازل دارند، روش اقتصادی و پردرآمدی برای سینمای آمریکا نبود. برای همین فیلم «شانگ چی» یکی از فیلم‌های تازه و بفروشی است که اکران آن تا 45 روز به صورت انحصاری در خدمت سینماها خواهد بود. فیلم‌‌های دیگر نیز بزودی وارد چرخه اکران خواهند شد که ابتدا انحصاراً در سینماها اکران خواهند شد. حال حاضر سینماداران استودیوها را مجاب می‌کنند که فیلم‌هایشان را در صورتی که در VODها اکران می‌کنند از اکران آن به‌صورت همزمان در سینماها خودداری کنند.

انتهای پیام/