شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مجلس یازدهم#رئیسه مجلس

ارائه ۵۶۰ طرح و لایحه به مجلس یازدهم از آغاز فعالیت /پیشنهاداتی برای تقویت قانون‌گذاری


ارائه 560 طرح و لایحه به مجلس یازدهم از آغاز فعالیت /پیشنهاداتی برای تقویت قانون‌گذاری

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در طول فعالیت مجلس یازدهم ۵۶۰ طرح و لایحه به مجلس ارائه شده که این میزان از کل دوره فعالیت مجلس دهم بیشتر است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه امروز شورای هماهنگی روسای کمسیون با‌ هیئت رئیسه مجلس درباره ارتقاع کیفیت قانون گذاری در مجلس، گفت:در این جلسه گزارش مقایسه‌ای از سوی معاونت قوانین مجلس درباره میزان و کیفیت قانون‌گذاری ، تعداد ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح‌ها  و لوایح، بین مجلس دهم و یازدهم در مدت زمان مشابه ارائه شد.

وی افزود: با این اقدام مجلس به صورت مرتب بر فعالیت خود حساب رسی دارد و بررسی می‌کند تا کدام بخش درست است آن را تقویت و بخش‌هایی که ایراد و ضعف دارد آن را ریشه‌یابی و اصلاح کند تا بعد قانون‌گذاری و نظارتی قوه مقننه تقویت شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه طبق آمار ارائه شده از سوی معاونت قوانین مجلس در همین مدت فعالیت مجلس یازدهم تقریبا برابر همه دوره مجلس دهم طرح و لایحه به هیئت رئیسه ارائه شده ، گفت: در این مدت 560 طرح و لایحه به هیئت رئیسه ارائه شده که از این میزان 418 طرح و 142 لایحه بوده که برخی از آنها بررسی و تبدیل به قانون شده و بخشی در نوبت رسیدگی قرار دارد.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه در این جلسه پیشنهاداتی نیز از سوی نمایندگان ارائه شد، اظهار کرد:بنا شد بر اساس 2 ماموریت قانون گذاری  و نظارت از ظرفیت‌های مرکز پژوهش‌های مجلس برای تقویت کیفیت قانون گذاری و همچنین از ظرفیت دیوان محاسبات برای ارتقاع بعد نظارتی مجلس استفاده شود.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس گفت: همچنین در این جلسه درباره بودجه سال 1401 نیز مباحصی مطرح شد که بررسی‌های لازم انجام شود تا در صورتی که در بودجه سال گذشته و سال‌های قبل ایرادات و ضعف‌هایی بوده این ایرادات در بودجه سال آینده وجود نداشته باشد.

انتهای‌ پیام/