شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق#وزارت کشور

آمادگی نیروهای امنیتی عراق برای تامین امنیت انتخابات پارلمانی


آمادگی نیروهای امنیتی عراق برای تامین امنیت انتخابات پارلمانی

یکی از مسئولان وزارت کشور عراق از آمادگی نیروهای امنیتی این کشور برای تامین امنیت انتخاباتی که قرار است در دهم اکتبر آینده برگزار شود، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه، «سعد معن» مسئول رسانه‌ای وزارت کشور عراق از آماده بودن شرایط امنیتی برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در موعد مقرر آن خبر داد و اعلام کرد: کمیته عالی امنیتی حمایت از انتخابات به شکل گسترده و سریع و با استقرار در سراسر عراق، به وظایف خود در زمینه تامین امنیت انتخابات عمل می کند.

وی افزود: طی نشستی که با مسئولان امنیتی و فرماندهان پلیس در استان صلاح الدین برگزار شد، طرح امنیتی ویژه حمایت از مراکز رای گیری و کل استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

معن گفت:طرح امنیتی با هدف تشویق رای دهندگان برای حضور در پای صندوق های رای گیری است. فضای امنیتی برای برگزاری انتخابات در موعد مشخص شده فراهم و مهیاست.

از سوی دیگر سرلشکر «عبدالامیر الشمری» رئیس کمیته عالی امنیت انتخابات عراق به جزییات نشست با فرماندهان امنیتی در الانبار، نینوا، دیالی و صلاح الدین درباره آمادگی‌های امنیتی ویژه انتخابات اشاره کرد و گفت: در نشستی که برگزار شد، طرح‌های امنیتی بررسی شد و اقدامات انجام شده بسیار خوب است.

وی افزود: ما در این نشست بر امنیت مراکز و حوزه های رای گیری و نیز حفاظت از رای دهندگان تاکید شد.

حملات داعش در کرکوک رئیس پلیس عراق را به کرکوک کشاند

یک منبع امنیتی از حضور سرلشکر «صالح العامری» رئیس پلیس عراق در کرکوک به منظور اطلاع از زوایای حادثه تروریستی اخیر که طی آن شماری از نیروهای پلیس کرکوک به دست داعش کشته شدند، خبر داد.

العامری دستور تشدید اقدامات اطلاعاتی و رفع نیاز همه نیروها در منطقه و حمایت قوی از آنها به منظور وارد کردن ضربات مهلک به تروریست‌های شکست خورده و پاکسازی مناطق آنها از داعش را داد.

از سوی دیگر «صفاء الاعسم» کارشناس امنیتی عراقی به دلایل تشدید حملات داعش در کرکوک پرداخت و گفت: اوضاع امنیتی در کرکوک و مناطق مورد مناقشه با اربیل بسیار نگران کننده است و این به سبب حملات تروریستی است که با انگیزه بازگردانیدن نیروهای پیشمرگه به کرکوک است.

وی افزود: نیروهای پیشمرگه قبلا نتوانستند که امنیت را برای کرکوک به ارمغان بیاورند و با شهروندان تعامل خوبی نداشتند. بازگشت پیشمرگه نه تنها به ثبات عراق کمکی نمی‌کند بلکه دستاوردی برای احزاب کرد است.

حشد شعبی سریعا ماموریت امنیتی «مخمور» را برعهده گیرد

«خالد الجبوری» عضو شورای عشائر جنوب موصل گفت: به نظر می رسد که راهکاری برای مقابله با تروریستها در مخمور وجود ندارد و طرح امنیتی حساب شده نیست.

وی افزود: باید نیروهای حشد شعبی ماموریت اداره امنیت مخمور و کوهای «قراجوغ» و همه مناطق جنوب موصل را برعهده بگیرند زیرا تنها طرفی است که توان مقابله با تهدیدات داعش که خطر بزرگی شده را دارد.

از سوی دیگر «رشاد کلالی» از مسئولان اتحادیه میهنی کردستان در مخمور هم گفت: داعش به تحرکات خود در مخمور و حومه آن ادامه می‌دهد. داعش به شیوه جدید که ایجاد پست بازرسی جعلی و برتن کردن یونیفرم نیروهای ارتش و پیشمرگه است برای ربودن غیرنظامیان روی آورده است.

انتهای پیام/