شهر خبر

رامین طهماسبی در گفت‌وگو با خبرورزشی:

جلسه مخفیانه در رستوران پدرزن بازیکن خاطی/ فدراسیون بازیکنان را تحریک کرد/ مطمئن باشید هیچ وقت دیگر به المپیک نمی‌رویم

مصطفی هاشمی برای پنجره‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ سرمربی تیم ملی بسکتبال شد اما ماجرای حذف مهران شاهین طبع حواشی بسیاری را به همراه داشت.

جلسه مخفیانه در رستوران پدرزن بازیکن خاطی/ فدراسیون بازیکنان را تحریک کرد/ مطمئن باشید هیچ وقت دیگر به المپیک نمی‌رویم
خبرورزشی -

پروسه قطع همکاری با مهران شاهین طبع سرمربی موفقی که در مدت سه سال تیم ملی را به جام جهانی، المپیک و کاپ آسیا فرستاد و نائب قهرمان بازی‌های آسیایی شد با برگشت تیم  از توکیو و مصاحبه چند بازیکن ملی پوش کلید خورد. آن هم در شرایطی که گفته می شود وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از نتایج بسکتبال در بازی‌های المپیک راضی است. 

مصاحبه تند محمد جمشیدی هر چند از سوی مخالفان مهران شاهین طبع خیلی واقعی و حق به جناب به نظر رسید اما در محافل بسکتبال همه معتقدند، جمشیدی و بقیه بازیکنانی که علیه سرمربی تیم ملی مصاحبه کردند با خط بعضی‌ها و دورهمی در رستوران ...، بیشتر برای منافع خودشان توافقاتی کردند.

در همین زمینه با رامین طهماسبی که سال‌ها درگیر باشگاه‌ها و همین بازیکنان بوده است گفت‌وگو کردیم که متن آن در زیر می‌آید:

 عملکرد مهران شاهین طبع در این سه سال و نیم چطور بود؟

سهمیه جام جهانی، المپیک و صعود به کاپ آسیا نشان از عملکرد خوب او می دهد. نتایج تیم ملی در المپیک نیز نشاندهنده توانایی‌های خوب کادر فنی تیم ملی و بازیکنانش است. ایران در گروهی به میدان رفت که دو تیمش فینالیست المپیک شدند. در مجموع می توان گفت مهران شاهین طع و همکارانش خیلی خوب کارکردند.

مصاحبه های تند بازیکنان را قبول دارید؟

به نظرم فدراسیون به دلیل اینکه نتوانست با قدرت شاهین طبع مقابله کند، بازیکنان را برای مصاحبه تحریک کرد. چرا که مدتها بود، ضعف‌هایش را  پشت این مرد بزرگ پنهان کرده بود. حرفهای یخچالی و جمشیدی همان حرف فدراسیون بود که از زبان آنها بیان شد. واقعا دلم نمی خواهد اسمشان را بیاورم و عمر مسئولان فدراسیون در بسکتبال تمام شده است. آنها همان افرادی هستند که در تیم پیکان به خاطر ضعف مدیریتشان باعث آسیب دیدگی حامد حدادی شدند. برای من نکته جالب این است که چرا صمد و حدادی مصاحبه نکرده اند. نسلی که حق برگردن بسکتبال دارند. پس مسلما پشت پرده این مصاحبه ها خود فدراسیون است.

به نظر شما نباید با این بازیکنان برخورد می شد؟

بعد از نشست ۷ نفره بازیکنان با کمیته فنی، مصاحبه تلویزیونی یکی از بازیکنان در ادامه جنجال بازی آبادان - مهرام که بواسطه جانب گیری از مهرام به باخت نفتی‌ها منجر شد و مصاحبه‌های جنجالی سعید داورپناه و محمد حسن زاده را در پی داشت سرآغاز مشکلاتی شد که از طرف فدراسیون با آنها برخورد نشد و این حاشیه ها به اردو هم رسید. اما کادر سرپرستی و فدراسیون در قبال این عوامل چه کردند؟ نه تنها بازیکنان را به کمیته انضباطی نبردند، بلکه جلسه مخفیانه با آنها در رستوران پدرزن بازیکن خاطی هم گذاشتند! چرا شاهین طبع را زیر سئوال می برید؟ اگر مشکلی هم در اردوها پیش آمد از بی عرضه‌گی خودتان است. سرمربی که قاضی نیست تا بازیکنان را به محاکمه بکشاند.

*پس شما معتقد به برگزاری کمیته انضباطی هستید؟

یادم هست در دوره قبل محمود مشحون با بازیکنان خاطی مستقیم و کاملا مقتدرانه برخورد می کرد ولی این روزها رئیس فدراسیون و سرپرست به آنها می گویند برو مصاحبه کن! چه کمیته انضباطی؟ در جلسه رستوران از بازیکن درباره کادر فنی نظر خواهی می کنند، تشکیل چنین جلسه ای واقعا مسخره است، بازیکن حقی ندارد راجع به کارفنی و سرمربی صحبت کند. از طرف کمیته فنی نگاه کنید. رئیس فدراسیون، مدیر تیمهای ملی، کسانی هستند که می خواهند، اشتباهاتشان را برگردن سرمربی بیاندازند. ایرج لارودی مردی برای تمام فصول، محمد ایزدپناه دوست سرپرست و.... نفراتی که انچه برآنها دیکته شده تایید می کنند. در ضمن چرا از مهران شاهین طبع دعوت نشد تا درباره عملکردش توضیح بدهد! یکطرفه به قاضی رفتند و خوشحالند که مصطفی هاشمی را انتخاب کردند تا دهان مخالفان را ببندند.

نکته جالب این که فدراسیون حتی یک مراسم تودیع نمی گذارد تا از کادر فنی تشکر کند!

سه سال و نیم برای این تیم زحمت کشید و افتخاراتی که هیچ مربی ایرانی نگرفته بود را او به نام فدراسیون گرفت، اما دریغ از یک تشکر خشک و خالی. فدراسیونی ها تنها آمده انزد که برای خودشان اسم و رسمی دست و پا کنند. ضمن اینکه به مصطفی هاشمی سرمربی باتجربه و دوست عزیزم تبریک می گویم، به نظرم آنها حتی هاشمی را که محبوب خانواده بسکتبال است انتخاب کردند تا برای انتخابات دوره جدیدشان رای جمع کنند. کار فدراسیون واقعا" جالب نیست.

مطمئن باشید ایران هیچ وقت دیگر به المپیک نمی رود و این آخرین بارش بود. در حالی که شاهین طبع اولین بارها را برای ایران رقم زده است، از قهرمانی صباباتری در جام باشگاههای آسیا، قهرمانی جوانان آسیا و اولین مدال طلای تیمی تا سهمیه المپیک، جام جهانی و کاپ آسیا ... وقتی از چنین فردی تشکر نمی کنند چه باید گفت؟ با فردی که در سوم مادرش و روز فوت خاله اش خانواده را رها کرد و به خاطر عرق ملی اش همراه تیم به مسابقات می رود این طور نباید رفتار کرد. او حتی بر گردن تک تک بازیکنان ایران حق دارد چه برسد به فدراسیون. من از طرف جامعه بسکتبال از شاهین طبع و کادر فنی سابق تشکر می کنم و برای هاشمی و تیم ملی بسکتبال آرزوی موفقیت دارم.